Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik het KPN modem op een lasdop aansluiten?

• July 2, 2025
  • 8 reacties
  • 267 keer bekeken

Hallo,

Ik ben sinds vandaag over naar KPN. Enkel met het aansluiten wordt er gesproken over een aansluitdoosje grijze poort. 
ik heb namelijk alleen de lasdoos. Binnen de bouwmarkt weten ze niet waar je het ove rheb met deze benaming.

iemand een link of suggestie wat voor doosje het is?

Beste antwoord door DaveA

Hi ​@Svenbl, bovenstaand doosje zal bedoeld worden. Wat zit er nu aan de grijze kabel die uit de lasdop loopt? Als daar een stekker aan zit zou je kunnen kijken of je modem daar signaal door krijgt. Mocht dit niet het geval zijn, of het is afgeknipt, kun je het beste een monteursafspraak via de klantenservice maken via 0800-0402. 

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Beste ​@Svenbl plaats eens een foto van je aansluiting.

In de huiskamer ook geen aansluiting?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 3, 2025

Beste JanD dit is de aansluiting. Nergens in het huis heb ik een andere aansluiting.

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • July 3, 2025

Hi ​@Svenbl, bovenstaand doosje zal bedoeld worden. Wat zit er nu aan de grijze kabel die uit de lasdop loopt? Als daar een stekker aan zit zou je kunnen kijken of je modem daar signaal door krijgt. Mocht dit niet het geval zijn, of het is afgeknipt, kun je het beste een monteursafspraak via de klantenservice maken via 0800-0402. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 3, 2025

Hi JanD, er zit nu een klein stekkertje aan het grijze draadje maar de lengte is zo klein dat de modem dan nergens vast gemaakt kan worden of geplaatst. 

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • July 3, 2025

Je zou het tijdelijk kunnen oplossen met een koppelstuk. Als het goed is zit er in de doos ook een grijs kabeltje, die steek je daar vervolgens weer in. Maar het meest betrouwbare is gewoon een monteur die de aansluiting aanpast. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Svenbl Welkom bij KPN! 💚 Leuk dat je de community gevonden hebt.

Ik zie dat onze community jouw vraag ook al beantwoord heeft. Is het gelukt om een monteursafspraak te maken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 4, 2025

Het is gelukt om het zelf goed aan te sluiten door een rj11 stekker op de uiteinde te knijpen.

iedereen bedankt voor de hulp

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Super! Veel plezier met jouw KPN abonnement. :)