Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik het serienummer van de XGS-PON doorgeven als de KPN servicetool niet werkt?

• May 14, 2025
  • 7 reacties
  • 128 keer bekeken

Hallo, hoe kan ik mijn serienummer van de XGS-PON doorgeven als de KPN servicetool niet

werkt?

Beste antwoord door Fonzie66

Ja ik probeerde inderdaad het serienummer van de SFP module door te geven aan de klantenservice.

Het is overigens geen Fritzbox maar een UDMPro met de Zaram module.

De normale klantenservice zegt alleen dat ze geen ondersteuning geven voor een eigen modem en verwijzen naar de service tool.

Uiteindelijk is het toch gelukt met een andere browser (Chrome i.p.v. Edge) de  service tool werkend te krijgen en de gegevens in te voeren. Even later werd ik teruggebeld door KPN en enkele minuten later was de verbinding op mijn UDMP in de lucht.

Dus alles is goed gekomen.  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • May 14, 2025

Hallo, hoe kan ik mijn serienummer van de XGS-PON doorgeven als de KPN servicetool niet

werkt?

U zult hiervoor moeten bellen of een belafspraak moeten maken, echter weten niet veel telefonische medewerkers wat zij hiermee aan moeten is mijn ervaring (dit komt namelijk niet vaak voor). U kunt vragen of ze u, ondanks dat u geen lid bent van ServicePlus, toch willen doorverbinden met de ServicePlus afdeling. In uw geval moet er namelijk een ticket worden aangemaakt door een medewerker. Of u moet hier wachten op een moderator, dan kan hij / zij een ticket aanmaken.

Indien u dat wil, vul uw profiel gegevens in en laat bij Persoonlijke opmerkingen je serienummer van je ONT / Module achter.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 14, 2025

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Ik had inderdaad al een belafspraak gemaakt met KPN en zoals je al zei wist de medewerker niet echt wat hij ermee aan moest. Hij heeft het XGS-PON nummer aan de technische dienst doorgegeven.

Hij raadde mij aan om het verder via deze weg te doen, de moderatoren zouden het verder oppakken.

Ik heb de door jou aangegeven gegevens ingevuld, en wacht even wat er gebeurd.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Fonzie66, welkom bij onze community. Als ik dit goed is zie is het juist doorgegeven. Wat probeer je precies te doen? De SIP gegevens ophalen? Of gebruik maken van een eigen (O)NT?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • May 16, 2025

Hi ​@Fonzie66, welkom bij onze community. Als ik dit goed is zie is het juist doorgegeven. Wat probeer je precies te doen? De SIP gegevens ophalen? Of gebruik maken van een eigen (O)NT?

Ik ga er vanuit dat ​@Fonzie66 zijn eigen SPF+ module wilt gebruiken. Hiervoor dien je normaal het SPF+ module serienummer voor door te geven. Echter bij Fritz!box heeft KPN genoeg aan het modem id nummer (KPN en Fritz!box delen de daarbijbehorende serienummers met elkaar). 

Wat fout gaat bij ​@Fonzie66, is dat de tool niet werkt en daarom het modem id via de tool niet kan doorgeven. Vaak weten de mensen van de normale klantenservice niet waar je over praat, die kunnen je dus niet helpen. Er moet dus een ticket aangemaakt worden voor de technische dienst om samen met ​@Fonzie66 op een afgesproken moment zijn eigen SPF+ module te activeren. Heb ik het zo goed ​@Fonzie66 ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • May 16, 2025

Ja ik probeerde inderdaad het serienummer van de SFP module door te geven aan de klantenservice.

De normale klantenservice zegt alleen dat ze geen ondersteuning geven voor een eigen modem en verwijzen naar de service tool.

Uiteindelijk is het toch gelukt met een andere browser (Chrome i.p.v. Edge) de  service tool werkend te krijgen en de gegevens in te voeren. Even later werd ik teruggebeld door KPN en enkele minuten later was de verbinding op mijn UDMP in de lucht.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • May 16, 2025

Mijn fout, dan ben ik even in de war. Bijna weekend haha! Mooi dat het toch nog gelukt is!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

​@Fonzie66, fijn om te lezen dat het gelukt is. Dankjewel voor de terugkoppeling hier, ik neem dit nog wel even mee over de browser!Â