Skip to main content

Wij wonen in een flat en hebben momenteel glasvezelnet liggen van T-Mobile maar website KPN zegt nu dat glasvezel wel zou kunnen nu bij ons, maken ze dan gebruik van het netwerk van T-Mobile of komt er wederom een nieuw kastje tegen de muus dan wel van KPN ??

Op dt moment heb ik Hussel Internet 50 Mbit/s

Foto's van het glasvezel kastje van T-Mobile

KPN levert niet over glasvezel van T-mobile. KPN zal op termijn ooit een keer een eigen glasvezelnet aanleggen bij jou. Dan komt er dus een 2de kastje. Tot die tijd blijft KPN gewoon over koper leveren.

En verlengen? 8 maanden geleden ben je bezig geweest met TV+. Dat beviel toen niet. Toen ben je weer terug gezet naar Hussel. In het plaatje wat je 8 maanden geleden geplaatst hebt staat dat je contract loopt tot 10 januari 2025.

KPN levert niet over glasvezel van T-mobile. KPN zal op termijn ooit een keer een eigen glasvezelnet aanleggen bij jou. Dan komt er dus een 2de kastje. Tot die tijd blijft KPN gewoon over koper leveren.

En verlengen? 8 maanden geleden ben je bezig geweest met TV+. Dat beviel toen niet. Toen ben je weer terug gezet naar Hussel. In het plaatje wat je 8 maanden geleden geplaatst hebt staat dat je contract loopt tot 10 januari 2025.

@Marlon92 Dit heeft toen te maken dat ik ontzettend veel problemen had met de de iTV kastjes (TV+) ook dat zou in het systeem bij KPN moeten staan, en dat KPN dan een contract verlengd om een zelf gemaakte fout apparatuur te doen moeten herstellen is absurd dat zou wel erg zijn dat KPN dit zou doen vind je zelf ook niet.
Nu zit ik me te orienteren voor Glasvezel dus heeft niets en dan ook niets te maken met wat er toen is gebeurd wat betreft defecte iTV kastjes (TV+) en als KPN op deze manier zijn klanten zou benadelen is niet goed te noemen in mijn carrière dat ikzelf in dienst was bij KPN wat ik ook ruim 43 jaar met plezier heb mogen doen is dit nog nooit bij mij voorgekomen.

Hoi @Meerwillenweten2017 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen bestaat T-Mobile niet meer in Nederland, het heet alweer een lange tijd Odido wat een Nederlands zelfstandig telecombedrijf is geworden.
ODF (Open Dutch Fiber) is de netwerkbeheerder die namens Odido het glasvezelnetwerk voor hun aanlegt en onderhoudt.

Over het ODF glasvezelnetwerk levert KPN inderdaad geen internet diensten, zoals mede community lid @Marlon92 al aangaf in haar reactie.

Maar gezien het glasvezelmodem bij jouw aan de muur, zou dit wel eens een combinatie kunnen zijn van twee verschillende glasvezelnetwerken, waardoor je dus alsnog een internet abonnement via glasvezel kunt nemen bij KPN.
Dit is vrij nieuw, maar wordt al in bepaalde regio's toegepast.

Als je bij bestellen op de website van KPN ziet staan dat er glasvezel ligt in jouw woning, dan kun je daar ook gewoon vanuit gaan.

Ook kun je het nog eens extra checken via de website van Netwerkbeheerder KPN, vul daar je postcode en huisnummer in, en je ziet direct wat er geleverd wordt op jouw adres.
Zo niet, dan zie je de voorlopige planning staan, mits die uiteraard bekend is.

Klik hiervoor op de volgende link: Netwerkbeheerder KPN

@Michel.uit.Arnhem Als je dan alle leveranciers die glasvezel zouden leveren ieder zijn eigen slijgleiding naar boven en de muur in je woonkamer komt dan helemaal dicht te hangen met de glasvezel aansluitdozen dat zou voor de bewoners niet fijn zijn lijkt mij in ieder geval mij niet.

Maar gezien het glasvezelmodem bij jouw aan de muur, zou dit wel eens een combinatie kunnen zijn van twee verschillende glasvezelnetwerken, waardoor je dus alsnog een internet abonnement via glasvezel kunt nemen bij KPN.

Nog nooit van gehoord. Heb je daar een linkje van?

Nog nooit van gehoord. Heb je daar een linkje van?

Hoi @Marlon92 

Het was laatst in het nieuws, en is ook splinternieuw.
Het bundelen van glasvezelnetwerken op één glasvezelpunt in de meterkast, waardoor de meterkast niet vol komt te hangen met verschillende glasvezelmodems.
Ik heb hiervan helaas geen link naar een bepaalde website hierover, maar mogelijk dat monteur @Ik_Combineer of @DennisA78 er wat meer over kunnen vertellen.

Dit is mij ook niet bekend. Voorzover ik weet kunnen providers over elkaars netwerk leveren als zij hun eigen apparatuur in de wijkkast plaatsen. Odido doet dit bijv wel bij KPN, maar andersom volgens mij niet. 

In sommige plaatsen legt Odido zijn eigen glasvezelkabel. 

KPN levert niet tot nauwelijks over netwerken van derden.

Het lijkt me dus sterk dat KPN over deze aansluiting zou kunnen leveren.

Staat er uitgeschreven dat er over glasvezel geleverd kan worden? Heb je daar een screenshot van?

En anders wat @Michel.uit.Arnhem vroeg, wat https://netwerk.kpn.com zegt over je postcode huisnummer?

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-neemt-voortouw-in-nieuw-multiglasvezel/

Bij nieuwbouw in Amsterdam is deze nieuwe techniek van BAM Telecom al toegepast. In appartementengebouw The Jay in het Bajeskwartier kan via de multi-glasvezelaansluiting toegang tot vier glasvezelnetwerken worden verkregen.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-neemt-voortouw-in-nieuw-multiglasvezel/

Bij nieuwbouw in Amsterdam is deze nieuwe techniek van BAM Telecom al toegepast. In appartementengebouw The Jay in het Bajeskwartier kan via de multi-glasvezelaansluiting toegang tot vier glasvezelnetwerken worden verkregen.

Hoi @MR_CHIP 

Hartelijk dank voor je inbreng, met daarbij de link naar het nieuwsbericht.
Ik heb dat bericht ook gelezen, maar daarnaast ook vernomen via een ander kanaal via de media.
Het is een goede zet van Ziggo, om een multi-glasvezelaansluiting te laten aanleggen door BAM, hopelijk krijgt iedereen in de toekomst zo’n multi-glasvezelaansluiting in zijn meterkast.

Het wordt steeds onoverzichtelijker met de mogelijkheden…

Er is er ook nog de VolkerWessels Telecom hoogbouwplug Hoger en sneller met de hoogbouwplug en de BOP (Buiten Overname Punt voor laagbouw).

Ik ben benieuwd welke oplossing KPN bij jullie heeft.

Reageer