Skip to main content

Ik heb een downloadsnelheid van 42 en een uploadĀ van 61,7.

Erg traag dus.

Hoe verbeter ik dat ?

Hallo @PanikoĀ , wat is daar traag aan? Veel mensen moeten het met vĆ©Ć©l minder doen en dan werkt het ook goed.

Wat zijn je concrete klachten?

Ā 


Hoi @Paniko, dat is op zich geen slechte snelheid. Hoe meet je die snelheid, is dat bekabeld of draadloos?

Heb je in het verleden hogere snelheden gehaald of is het altijd dit geweest?Ā 

Net als Jan ben ik ook benieuwd wat je precies ervaart waardoor je deze snelheid traag noemt, kan je dat toelichten?


Dit zou glasvezel moeten zijn. Zelfs met het goedkoopste abonnement mag de download wel iets hoger zijn. Als dit een meting is via WiFi, dan ligt het daar aan misschien.Ā 


Traag?

HD kijken via ontvanger is 7,3 Mbps. Daar kan je er dus meerdere tegelijk van kijken. Via de ( smart-tv) app is het 6 Mbps.

En als een website door een server met 3 Mbps wordt verstuurd ontvang jij die ook niet sneller met meer bandbreedte.Ā 

Maar ik denk maar zo dat je huidige snelheid het maximum wat nu mogelijk is.Ā 


Nu nog graag een reactie van @PanikoĀ 


Wat boeit het nou wat je wel of niet mee kan?

Wat ik wil weten is, welke abonnements snelheid je hebt. Pas dan kunnen we beoordelen of bovengenoemde snelheden een beetje kloppen, of ver onder de maat zijn.

Ook het type modem is belangrijk plus hoe er gemeten is, via wifi of bekabeld.Ā 

Ā 

Als ik de snelheden zie, gok ik een 50/50 abonnement op glasvezel met een ouder modem op 2,4ghz (v8, v9)

Kan er ook naast zitten.

Heb je meer info @PanikoĀ ?


Zonder antwoorden van @PanikoĀ op de gestelde vragen kunnen we enkel speculeren. Hopelijk ben je snel in de gelegenheid om te antwoorden, zoals je ziet denken er meerdere mensen graag meeĀ šŸ™‚


Mijn modem:

Experia box V10


Mijn verbinding is Wifi.


Hallo @PanikoĀ , en als je bekabeld meet op 1 pc met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Ā 


Mijn verbinding is Wifi.

@PanikoĀ Je vergeet de belangrijkste vraag: Wat is het abonnement waar je voor betaalt (hoeveel snelheid) en is dat via glasvezel of niet?


Bekabeling is bij mij niet mogelijk.


HalloĀ @PanikoĀ nogmaals: wat is je abo-snelheid waar je voor betaalt, niet welke snelheid je ontvangt?

En heb je een glasvezel-of een koper (xDSL) aansluiting?

Ā 


Ik heb een budget abonnement.

Glasvezel.


Met de gegevens op je profiel heb ik het nagekeken, je hebt een Alles-in-1 Instap pakket met een 100 down en 100 up als snelheid. Die snelheid moet met een bekabeld aangesloten apparaat gehaald kunnen worden, maar dat testen lukt niet dus? Kan je vertellen waardoor niet?

Voor de Wifi kan je de Wifi Manager op onze site doen. Heb je die al eens gedaan?

Hou er ook rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten jouw ervaringen alleen door wat jij vertelt. Met korte antwoorden is het voor ons ook lastiger om met je mee te denken.Ā 


Heb de Wifi-manager gedaan, lichte verbetering.


Abonnements bandbreedte: 70 / 70

Op de 8 jaar oude Windows pc haal ik (met wifi) ook maar zo'n krappe (ahum...) 25/25 Mbps.Ā 

Met de telefoon haal ik via wifi gewoon wel 70 / 70

http://kpn.com/speedtestĀ .


Hallo @PeterGĀ jij haalt toevallig bekabeld ongeveer 70/70Mbits, maar als het goed is heb je een 50/50Mbit/s-abo, want bij mijn weten bestaat een 70/70-abo niet.

Ā 


Ik krijg al jaren 70 Mb/s down, @JanDĀ . Met het 50 Mb/s abonnement. Eerst via koper (met upload van 30); nu via glas (met gelijke upload).

En er is niks toevalligs aan. Het is gewoon kpn beleid om iets meer te leveren als het kan bij het 50 Mb/s abonnement.

Net als de upload bij koper. Die is tot 30 Mb/s en bij bonding tot 60 Mb/s.


Deze discussie stop ik. Wordt me te ingewikkeld.


Deze discussie stop ik. Wordt me te ingewikkeld.

HalloĀ @PanikoĀ als jij een basis-abo hebt op glasvezel is dat 50/50Mbit/s bekabeld op 1 pc gemeten.

Bij de juiste wifi-instellingen moet je dat met wifi ook kunnen halen.

Niks ingewikkelds aan.

In de start van je topic schijf je dat je 42/61 via wifi haalt, perfecte waarden.

Je zou je glasvezelabo kunnen ophogen naar 100/100 voor ā‚¬3- extra per maand, dan wordt je wifi ook beter met de juiste instellingen. Gaat het volgens jou dan toch niet beter kun je het na 1 maand weer terug zetten naar het oude abonnement als je een Hussel-pakket hebt.

Ā 

Ā 


Die extra voor 100/100 is actief. Daarom ben ik ook benieuwd wat de snelheid met een kabel doet, dat geeft een beter beeld van wat er daadwerkelijk binnenkomt.Ā 

Na de Wifi Manager is het wat verbeterd dus begrijp ik @Paniko, dat is goed om te lezen. We denken graag met je mee om het sneller te krijgen, maar dat kunnen we niet zonder jou. Als je het toch wilt proberen horen we het graag.


Ik krijg al jaren 70 Mb/s down,Ā @JanDĀ . Met het 50 Mb/s abonnement.

Ik nog meer...

En ja echt, een 50 mbit abonnement.