Skip to main content

Naast mijn voordeur in de gang zit dit ISRA punt. Mijn modem geeft echter dat er geen internetverbinding is. Ik heb het kastje opengemaakt en vond deze draadjes. Alle 4 zaten deze nog los. Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat het isra punt via de kabel internet kn geven? 

 

Dit lijkt mij eerder een dubbele RJ45 (ethernet) aansluiting en géén Isra punt. Mijn advies: Bel de KPN klantenservice 0800 0402 en geef door dat er géén goed Isra punt is en er daarom een monteur nodig is.


Niet. Hansie heeft gelijk en dit is geen ISRA punt. Zit er niet iets in de meterkast waar KPN of PTT op staat? 
 

Verder is het advies inderdaad grandioos; bel 0800-0402 en vraag om een installatiemonteur.


Dit lijkt mij eerder een dubbele RJ45 (ethernet) aansluiting en géén Isra punt. Mijn advies: Bel de KPN klantenservice 0800 0402 en geef door dat er géén goed Isra punt is en er daarom een monteur nodig is.

Ik heb de klantenservice al een keer gebeld. Die keken toen mee via camera en vertelden dat dit oke was. Er zouden een paar combinaties met gekleurde draad en aansluiting mogelijk zijn en dan zou het internet het via de DSN kabel moeten doen. Doet het echter niet. Verder heb ik overal afgezocht en is er alleen een coax aansluiting voor ziggo. 
Er gaat hier een cat 5e wandcontactdoos op (niet op de foto te zien). Is het dan nog steeds mogelijk dat dit geen isra punt is? DSN kabel past er wel in.


Niet. Hansie heeft gelijk en dit is geen ISRA punt. Zit er niet iets in de meterkast waar KPN of PTT op staat? 
 

Verder is het advies inderdaad grandioos; bel 0800-0402 en vraag om een installatiemonteur.

Nope helemaal niks. Alleen een coax ingang voor ziggo in de hoek. Denk idd dat jullie gelijk hebben. Maar waar dan een isra-punt kan zitten zou ik niet weten. Woon in een studio en heb alles afgezocht.


Dit lijkt mij eerder een dubbele RJ45 (ethernet) aansluiting en géén Isra punt. Mijn advies: Bel de KPN klantenservice 0800 0402 en geef door dat er géén goed Isra punt is en er daarom een monteur nodig is.

Ik heb de klantenservice al een keer gebeld. Die keken toen mee via camera en vertelden dat dit oke was. Er zouden een paar combinaties met gekleurde draad en aansluiting mogelijk zijn en dan zou het internet het via de DSN kabel moeten doen. Doet het echter niet. Verder heb ik overal afgezocht en is er alleen een coax aansluiting voor ziggo. 
Er gaat hier een cat 5e wandcontactdoos op (niet op de foto te zien). Is het dan nog steeds mogelijk dat dit geen isra punt is? DSN kabel past er wel in.

Dsl kabel past inderdaad alleen heeft 4 connectoren. Dit is voor een RJ45 kabel met 8 connectoren. 
 

Mijn advies is echt om nogmaals de klantenservice te bellen. Deze connector is niet gemaakt of geschikt om te dienen als ISRA. Al zou je hem juist aansluiten dan nog is het zo fragiel dat enkel de wind in je kamer kan zorgen voor storing. 0800-0402 en een installatiemonteur vragen. Die moet gewoon kosteloos langs kunnen komen.

 

Ik verwacht overigens wel dat de kabel die je op de foto hebt de juiste is, maar dan mag een monteur dat mooi afwerken met een ISRA en dat is niet uw werk.


Niet. Hansie heeft gelijk en dit is geen ISRA punt. Zit er niet iets in de meterkast waar KPN of PTT op staat? 
 

Verder is het advies inderdaad grandioos; bel 0800-0402 en vraag om een installatiemonteur.

Het bleek toch wel een juist isra punt te zijn. Monteur legde uit dat ook een dsn ook in deze aansluiting  als de draadjes op een bepaalde manier werden aangesloten. Wifi werkt nu als behoren. Dank voor de hulp.