Skip to main content

Is er iemand die weet hoe/waar ik een modem kan laten registreren zodat deze geactiveerd kan worden?

 

Momenteel wacht mijn glasvezel (volledig aangelegd en ook modem aangesloten) hierop maar de "spoedorder” ticket is na 2 dagen niet bekend en wordt nu op zijn vroegst volgende week. Na maanden hierop te wachten (en een hoop bellen en regelen waar ik kan) hoop ik dat er iemand weet wat ik nog kan doen om deze aansluiting over de eindstreep te trekken.

 

Hoewel de geboden 'direct online’ gewaardeerd is, is deze redelijk wisselvallig en wat moeizaam om met meerdere op thuis te werken en de kinderen te vermaken.

 

Mocht je een tip hebben zou ik je zeer erkentelijk zijn :)

Vergat het stuk te vermelden waar het bij de klantenservice op vast loopt: monteur is op 1 november geweest, deze is blijkbaar nooit afgemeld in hun systeem en lijkt daarom dat die nog moet komen, hierdoor staat de order vast tot de steeds verplaatsende einddatum (momenteel 7 december)


Met die "monteur" bedoel je dan ie a d van KPNnetwerk? Die de glasvezelaansluiting in huis heeft gebracht? Die moeten het dan inderdaad afmelden en pas daarna kan KPN (de provider) er die sten overheen leveren.

Zit daar het probleem?

En dan heb je een zwart glasvezelkastje wat nog staat te knipperen of zelfs rood brand zeker?


Hoi Dennis,

 

Dank voor jouw reactie! De "monteur" was inderdaad van kpn netwerk (zo stond het iig als nummerherkenning in oktober om een afspraak te maken) en heeft 1 november een FTU(?) Geplaatst/ eroverheen geschoven. de oranje (glasvezel)kabel lag al tot een klein kastje aangesloten bij oplevering van woning. De, laten we het monteur blijven noemen heeft enkel de extra witte kast overheengeschoven. Hier zitten 3 lampjes op waar ze met aansluiten van de modem (rode kabel van deze opschuif naar WAN van experia V10) alle drie groen branden. De modem (experia v10, bij winkel opgehaald) komt echter niet verder dan rood internet en oranje services. Nu probeer ik het proces zo veel mogelijk te versnellen (thuiswerken 2 personen is soms lastig met 4g noodmodem) maar denk dat ik hier niet anders kan dan hopen dat deze eindelijk vrijgegeven wordt. Het is een goede 6 jaar geleden dat ik zelf bij KPN werkte al ben ik er vrij zeker van dat dit, gechargeerd,met een druk op de knop af te ronden is, heb jij mogelijk nog ideeen, zaken die ik evt kan navragen?

 

Alvast dank!


Oh wacht. Ja die FTU is dat witte vierkante deel dat op de muur geschroefd zit.

Die lange witte NT die eroverheen geschoven is maakt de glasvezelaansluiting actief.

Enige wat dan nog gebeuren moet, is administratief het abonnement starten, en fysiek het adres aansluiten in de wijkkast.

Als alle 3 de lampjes op de NT branden, lijkt dit al gedaan te zijn.

Of er zit iets niet goed in de wijkast.

De startdatum van het abonnement is wel al geweest?


Wederom dank voor jouw reactie.

Startdatum zou 21 juli zijn maar is steeds opgeschoven (momenteel 7 december) dus in dat opzicht ja en nee :)

Het is moeilijk iemand te bereiken die dit verder kan/wil aanpakken dan een ticket maken (heb er vermoedelijk een hoop lopen, maar er komt helaas nooit reactie), dus 1x in de 3-5 dagen waar ik toch moet bellen voor meer data voor de 4g modem probeer ik mijn geluk of er al iets afgemeld is of wanneer het abonnement kan starten. De 7 december zou een 'placeholder’ moeten zijn zover ik begrepen heb en bij gereedheid zouden we moeten starten. een kleine 4 maanden later zou het toch wel fijn zijn om toch die 3 weken eerder te kunnen genieten van onbeperkt en snel internet, dus probeerde ook maar hier mijn geluk 🙂 Wie weet miste ik iets waar ik de klantenservice over kon spreken om, wie weet, eerder dan die laatste nieuwe datum, 7 december, zelf de kar over de eindstreep te trekken. Tips zijn van harte welkom.

De wijkkast zou moeilijk worden maar mocht het echt, zoals ik vermoed, enkel een datum zijn zou het zonde zijn om nog die drie weken te blijven tobben met de 'direct online’, en misschien is het de oud helpdesker in mij die het "incident" wil afronden, wie weet :)