Skip to main content

ik zocht een manier op de kpn website om mijn router naar 2.4 khz te zetten omdat mijn kobo reader niet werkt op 5 khz, maar ik kan nergens vinden hoe ik dat kan doen. iemand een tip voor mij?

Beste ​@Sjaan12 welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

hoi JanD, sorry geen idee ding zit ergens in een kast ik had stiekem gehoopt dat kpn dat zou weten over hun klant - maar misschien nam ik ten onrechte aan dat een kpn-ner zou reageren? In dat geval sorry

Beste ​@Sjaan12 we willen je graag helpen binnen dit forum, maar dan moeten we wel weten welke spullen je gebruikt om een goed antwoord te kunnen geven.

Dit forum is van klanten voor klanten en geen specifieke helpdesk van KPN.

Moderators van KPN reageren indien nodig ook.

sorry geen idee ding zit ergens in een kast

Als je met KPN ID hier inlog, kan je zien welke apparatuur je heb.

simpel gezegd, of je hebt een wit vierkant modem de v10
of je hebt een zwart modem de box12

je kan een gast netwerk aanmaken in het modem en dan kan je de 5ghz band uitschakelen
of zelfs een extra netwerk voor de smart apparatuur.

Ik heb even gekeken het is een Expedia v10 wit

Beste ​@Sjaan12 kun je ook zien welke firmware de V10 heeft staat meteen op de inlogpagina.

Hoi ​@Sjaan12. Welkom op de community! Het is soms lastig om een apparaat zoals een Kobo e-reader, dat alleen 2,4 GHz ondersteunt, met je wifi te verbinden. Ik help je graag verder. Om ervoor te zorgen dat je e-reader verbinding kan maken met het juiste netwerk, kun je in het topic hieronder lezen hoe je op een ExperiaBox V10 het 2,4 en 5 Ghz netwerk kan opsplitsen. Ga daarna op je Kobo e-reader naar de wifi-instellingen. Kies daar het 2,4 GHz-netwerk en voer het wachtwoord in.

@Vikash van KPN  Dankjewel - helaas is het nog steeds niet gelukt. De instellingenpagina ziet er sowieso anders uit, ik weet niet hoe ik hier een screenshot kan uploaden dus ik schrijf het maar uit :(

Ik ging naar WLAN > Extra Wi-FI tabblad.

Daar heb ik Extra Wi-Fi Netwerk 2.4 GHZ aangezet en SSID Boradcast 2.4GHZ aangezet en WiFi steering aangezet.

Op de Kobo is het netwerk nu zichtbaar (zowel 5ghz wat niet werkte als ook de nieuwe voor 2.4ghz). Maar, als ik probeer te verbinden krijg ik de foutmelding op Kobo “unable to join”, dus Kobo ziet het netwerk wel maar verbindt niet. Wat kan ik nu nog doen? 

@Sjaan12 Welke Kobo heb jij en welke firmware is erop? De oude kobo heeft geen moeite met 5Ghz omdat hij geen 5Ghz ondersteuning heeft, maar wel moeite met WPA3 en WIFI6. Zet in KPN modem alle opties met betrekking tot WPA3/WIFI6 uit (802.11ax, WPA3 en PMF) en probeer nogmaals. Anders moet je de firmware van je Kobo upgraden met hulp van een PC/Mac

@TDN  kobo forma, op kobo website zag ik dat die alleen met khz 2.4 werkt - plus ik durf niet al teveel met de wifi settings te rommelen

@Sjaan12 Dat is een heel oude kobo met ondersteuning van maximaal wifi4. Welke firmware heeft jouw kobo?

ok, allemaal redelijk omslachtig maar het is nu gelukt om de kobo te syncen via usb naar laptop. vraag me niet hoe…  iedereen hartelijk bedankt voor alle adviezen, en een fijne jaarwisseling.

@Sjaan12 Wat fijn dat het uiteindelijk is gelukt om je Kobo te verbinden, ook al was het wat omslachtig! Ik wens je een fijne jaarwisseling en veel leesplezier! 🎆📚

Reageer