Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik Wifi splitsen of een extra 2.4 GHz netwerk maken na update modem?

• 23 juli 2025
  • 6 reacties
  • 58 keer bekeken

Hierbij borduur ik voort op mijn eerder probleem zie topic: 

Na de update van de modem afgelopen week heb ik alles opnieuw moeten instellen. Ik begreep dat het niet meer mogelijk was het netwerk te splitsen. Echter nu krijg ik het niet voor elkaar een apart wifi netwerk voor 2.4 Ghz te maken. 

Probleem dat ik ervaar is dat het niet lukt om op het superwifi punt in te loggen. Het ip adres laat niet. Op de andere ip adressen geven ze aan: 

Dit apparaat functioneert in slave mode. Instellingen kunnen worden ingezien, wijzigingen dienen te worden ingegeven op het master apparaat van dit thuisnetwerk. Klik op de blauwe knop om verbinding te maken met het master apparaat.. Maar dan bij het klikken op deze knop en dit ip adres laad er niets. 

Ook lukt het niet meer om via de KPN thuis app in te loggen op de experia box. 

Iemand een idee hoe dit op te lossen? 

Groeten, Yvonne 

Beste antwoord door BruisTablet

Als de wifi extender al op de nieuwe software zit dan moet de v10 ook om. Blijkbaar is dit hier niet gebeurd. Een moderator zal dit via een ticket moeten corrigeren zodat de v10 alsnog over gaat. Op dat moment zal de knop in de browser ook weer werken. 

Bekijk origineel

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10380 reacties
  • 23 juli 2025

Beste ​@YSchilder als je de nieuwste KPN-software hebt op je modem/router en de wifipunten breng je wijzigingen aan in de modem/router en worden dan automatisch bijgewerkt in de wifipunten,

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 juli 2025

Beste Jan, bedankt voor je reactie. Weet jij dan hoe dat aan te passen in de modem? Het ziet er zo uit als ik daar inlog. 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1391 reacties
  • Antwoord
  • 23 juli 2025

Als de wifi extender al op de nieuwe software zit dan moet de v10 ook om. Blijkbaar is dit hier niet gebeurd. Een moderator zal dit via een ticket moeten corrigeren zodat de v10 alsnog over gaat. Op dat moment zal de knop in de browser ook weer werken. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@YSchilder, ik kan in dit geval een melding aanmaken inderdaad. Zou je jouw profiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan weet ik ook voor wie ik dat moet doen ðŸ˜‰

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 25 juli 2025
Jasper van KPN schreef:

Hoi ​@YSchilder, ik kan in dit geval een melding aanmaken inderdaad. Zou je jouw profiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan weet ik ook voor wie ik dat moet doen ðŸ˜‰

Gedaan. Heel fijn! 

Jasper van KPN
Moderator

Dank voor je gegevens ​@YSchilder, ik begon daarmee aan de melding en toen zag ik dat jouw modem de nieuwe versie (V10.C.25.08.02) inmiddels heeft. Die lijkt zo'n 10 uur geleden te zijn geïnstalleerd toevallig. Als je nu inlogt in het modem, zal het er anders uit moeten zien.

Reageer