Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik zien of ik al glasvezel heb?

• 22 maart 2025
  • 16 reacties
  • 207 keer bekeken

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img

Hoe zie ik of ik al glasvezel heb?/ Heb ik het?

Het zit hier wel allang in de muur maar ik

nam het niet meteen en of ik 

het nou ooit liet aansluiten?

Waar zie ik dat? Thnx :)

16 reacties

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2329 reacties
  • 23 maart 2025

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1011 reacties
  • 23 maart 2025

Eenvoudige vraag ​@DawnEve : heb je al een dergelijk kastje in huis?, in je kamer of de meterkast? (dit is het KPN glasvezel aansluitpunt)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@DawnEve, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Ben je er al achter of je glasvezel hebt?

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 25 maart 2025

Thnx, nee. Het zit hier in de muur, al jaren... maar ik nam het niet meteen... kan jij het niet zien?

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1011 reacties
  • 25 maart 2025

@DawnEve als jouw internet aansluiting IN de muur zit zal dat geen glasvezel zijn. Een glasvezelaansluiting zit altijd OP een muur of wand. Hier moet immers het glasvezelmodem overheen geschoven worden. KPN moet jou echt wel kunnen vertellen of in jou wijk, buurt én huis glasvezel beschikbaar is, 

@bnh gaf jou deze tip: Glasvezel Check: Heb ik glasvezel op mijn postcode? | KPN, wat is de uitkomst daarvan?? Kun je een foto plaatsen van: “Het zit hier in de muur, al jaren” ….  😉

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 26 maart 2025

Hoi, bedankt allemaal maar in de vraag stond al dat ik glasvezel heb. Die box is lang geleden aangesloten. Maar ik hoefde het niet te nemen en dat heb ik ook niet gedaan toen. Ik weet niet meer of ik het later wel liet aansluiten. Waar zie ik dat terug? Ik betaal 38.33. Zegt iemand dat iets? En als ik zou overstappen op glasvezel; krijg ik dan ook de x-box?

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2329 reacties
  • 26 maart 2025
DawnEve schreef:

Hoi, bedankt allemaal maar in de vraag stond al dat ik glasvezel heb. Die box is lang geleden aangesloten. Maar ik hoefde het niet te nemen en dat heb ik ook niet gedaan toen. Ik weet niet meer of ik het later wel liet aansluiten. Waar zie ik dat terug? Ik betaal 38.33. Zegt iemand dat iets? En als ik zou overstappen op glasvezel; krijg ik dan ook de x-box?

XBox is enkel voor nieuwe klanten, als je al klant bent bij KPN dan heb je geen recht op de XBOX.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1011 reacties
  • 26 maart 2025
bnh schreef:
DawnEve schreef:

XBox is enkel voor nieuwe klanten, als je al klant bent bij KPN dan heb je geen recht op de XBOX.

@DawnEve ...en als je vraagt: Hoe zie ik of ik al glasvezel heb?/ Heb ik het?, dan weet weet je zelf toch dat je wel glasvezel hebt, althans de aansluiting, zo blijkt nu. Je hoeft alleen maar aan KPN te vragen om je over te zetten van koper naar glas. Zo simpel zal het zijn, tenminste als je nu internet van KPN hebt via koper = (×DSL) via je telefoonlijn. 

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 26 maart 2025

Bedankt voor je reaktie. Ja ik weet dat ik de aansluiting heb dat gaf ik ook meteen aan. Maar. KPN is alleen hier bereikbaar; voor zover ik zag. En ik wil juist weten of ik die aansluiting later heb genomen; of dat ik nog op koper zit. Jammer dan geen x-box. Bij Ziggo kijken dan maar? 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2329 reacties
  • 26 maart 2025
DawnEve schreef:

Bedankt voor je reaktie. Ja ik weet dat ik de aansluiting heb dat gaf ik ook meteen aan. Maar. KPN is alleen hier bereikbaar; voor zover ik zag. En ik wil juist weten of ik die aansluiting later heb genomen; of dat ik nog op koper zit. Jammer dan geen x-box. Bij Ziggo kijken dan maar? 

Als het je alleen om de xbox gaat, gewoon doen!

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 26 maart 2025

Sja, wel een stuk duurder; in anderhalf jaar haal je hem er al uit… jammer dat ze hem niet aanbieden voor trouwe klanten.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17600 reacties
  • 26 maart 2025
DawnEve schreef:

Bedankt voor je reaktie. Ja ik weet dat ik de aansluiting heb dat gaf ik ook meteen aan. Maar. KPN is alleen hier bereikbaar; voor zover ik zag. En ik wil juist weten of ik die aansluiting later heb genomen; of dat ik nog op koper zit.

Hallo ​@DawnEve , het is al eerder gevraagd, maar kan je een foto plaatsen van die aansluiting? Dan kunnen we meteen zien of je al op glasvezel zit.
Hoe is je modem aangesloten? Via een “telefoonkabel” naar het ISRA-punt of met een netwerkkabel naar het glasvezelkastje op het glasvezelaansluitpunt.

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 27 maart 2025

Bedankt super user.. nu is het duidelijk… ik heb glasvezel.. haha. Hee zeg. Hoe gaat het als ik ga verhuizen… mijn huis wordt gesloopt :/ je neemt je aansluiting mee zonder zorgen? :)

• 3326 reacties
  • 27 maart 2025
DawnEve schreef:

Bedankt super user.. nu is het duidelijk… ik heb glasvezel.. haha. Hee zeg. Hoe gaat het als ik ga verhuizen… mijn huis wordt gesloopt :/ je neemt je aansluiting mee zonder zorgen? :)

Nee. Als er bij je nieuwe huis geen glasvezel is, dan ga je daar op koper.

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 27 maart 2025

o, goed om te weten, thnx

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1011 reacties
  • 27 maart 2025
DawnEve schreef:

o, goed om te weten, thnx

Laten we deze discussie maar sluiten, topicstarter heeft voldoende tips gekregen om verder te kunnen,  of niet .... 

Reageer