Skip to main content

Goedemiddag 

Mijn glasvezelaansluitpunt zit in de lichtmeterkast.

Vanaf 7 februari zou deze aangesloten moeten kunnen worden.

Mijn modem hangt in de woonkamer vlakbij de TV, die van daaruit ook bedraad aangesloten is.

Hoe krijg ik het modem nu netjes met een etherkabel verbonden?

Kan zo’n kabel getrokken worden?

Want nu krijgt het modem het signaal via een wandcontactdoos uit de muur.

Wat gaat KPN allemaal doen?

Want zelf krijg ik het modem nu niet op de juiste manier aangesloten op het glasvezelaansluitpunt.

Als je hem echt in de woonkamer wil aangesloten hebben, zal er inderdaad een kabel getrokken moeten worden. Dit kan je door KPN laten doen denk ik, maar hier zetten wel kosten aan verbonden.
Nu weet ik niet tot hoever KPN gaat lopen boren in muren indien dit nodig is, maar daar kan @Ik_Combineer je wel antwoord op geven denk ik.

Maar kan de modem niet gewoon in de meterkast geplaatst worden ?


Als een klant nu op koper zit zal KPN alles kosteloos* doen om te zorgen dat alles blijft werken. Trekken van draden, door kruipruimte’s heen of een andere oplossingen.

Intern noemen we het dan ook CUF, Complimentary Upgrade Fiber, waarbij dat eerste betekend dat het gratis/een kado is van KPN om over te gaan op glas.

 

*de monteur bepaald altijd de beste oplossing en deze is kosteloos, wenst u een andere oplossing zitten daar mogelijk wel kosten aan.

 

 


Ah ok

Dat zijn duidelijke antwoorden.

Thanks.

Ik wil inderdaad het modem in de woonkamer laten, omdat van daaruit meerdere apparaten bedraad zijn aangesloten.

1 nieuwe kabel trekken lijkt me het meest logische.

Ik zal 7 februari afwachten, want dan zou ik bericht krijgen en geassisteerd worden door KPN met de aansluiting.