Skip to main content
Beantwoord

Hoe krijg ik een monteur om het loshangende zwarte glasvezelkastje te vervangen?

• February 6, 2025
  • 8 reacties
  • 113 keer bekeken

Eind oktober een monteur langs geweest voor installatie glas-koper converter en router.

Nu is er een tijdelijke oplossing geplaatst, een ‘losse’ converter, het een paste niet op het ander.

Niet een hele fraaie oplossing, zou een bekend probleem zijn in deze wijk.

wellicht dat iemand hier mij kan vertellen ligt dit probleem bij KPN of KPN NETWERK, mij lijkt het KPN te zijn gezien de converter van KPN is??

De monteur gaf aan dat hiervoor de spullen in bestelling zijn maar bij de klantenservice kunnen ze niks zien van een notitie en bieden alleen een betaalde monteur aan.

Zie de foto’s ter verduidelijking, glas box op de muur, vanuit hier met glas naar de losse converter en dan de rode utp kabel naar de router.

Hopelijk zijn er hier wat mensen die mij verder kunnen helpen, alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord door Ik_Combineer

Fraai is het zeker niet, en de klantenservice heeft geen knopje "gratis monteur om glasvezel te fatsoeneren" 

Dus mogelijk kan je een klacht indienen, de klachtenafdeling kan als het goed is wel kosteloos een monteur opsturen. Inmiddels hebben we namelijk wel de juiste ONT's zodat dit gewoon erop geklikt kan worden in plaats van met een snoer er tussen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 6, 2025

Zo, dat is een hoop spul aan de muur ​@FrankDD !

Ik denk dat dit wat oudere glasvezelaansluitingen zijn (er staat nog reggefiber op een van de kastjes). Op zich moet het wel mogelijk zijn om het laatste kastje in de keten (dat nu op de grond ligt) ook wel aan de muur te bevestigen. Nog mooier zou zijn als het aantal kastjes wat kan worden verminderd. Ik heb zelf alleen het laatste kastje (dat in de zwarte zit) aan de muur en een BOP in de grond. Dat is een iets minder rommelige aanblik dan bij jou.

Ik ben wel bang dat slechts één van die grotere kastjes weg zou kunnen en niet allebei.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 6, 2025

Fraai is het zeker niet, en de klantenservice heeft geen knopje "gratis monteur om glasvezel te fatsoeneren" 

Dus mogelijk kan je een klacht indienen, de klachtenafdeling kan als het goed is wel kosteloos een monteur opsturen. Inmiddels hebben we namelijk wel de juiste ONT's zodat dit gewoon erop geklikt kan worden in plaats van met een snoer er tussen.

• Auteur
  • Topper
  • February 6, 2025

Hoi ​@XS4-Arjan ,

ja het gaat mij er vooral om dat de zwarte box, of inhoud ervan😉‘gewoon’ op de aansluiting aan de muur geschoven kan worden. 

• Auteur
  • Topper
  • February 6, 2025

Hoi ​@Ik_Combineer ,

ah oké, klachtenformulier zal ik dan maar gaan invullen. Maar in ieder geval wel een KPN aangelegenheid dus. 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 6, 2025

Die inhoud moet dan geopend worden en dan wordt de kwetbare glasvezel zichtbaar. Een monteur zou met een paar schroeven dat kastje vast kunnen maken, ik zou het niet zelf doen.

Eventjes 0800-0402 bellen denk ik.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 6, 2025

Die inhoud moet dan geopend worden en dan wordt de kwetbare glasvezel zichtbaar. Een monteur zou met een paar schroeven dat kastje vast kunnen maken, ik zou het niet zelf doen.

Eventjes 0800-0402 bellen denk ik.

Dat gaan we niet doen. We hebben nu een nieuwe XGSPON ONT speciaal voor deze FTU. (TY-01)

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 6, 2025

Dat gaan we niet doen. We hebben nu een nieuwe XGSPON ONT speciaal voor deze FTU. (TY-01)

Het mooiste zou zijn als een monteur al die kastjes eruit haalt en er eentje voor terugplaatst, maar er is dus een aparte ONT voor deze situatie?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 6, 2025

Ik dacht dat ik in mijn vorige twee berichten al redelijk duidelijk was maar blijkbaar niet; ja we hebben nu gewoon XGSPON ONT's ontwikkeld welke direct op de FTU passen zonder adapter.

Zowel voor de TK01, TY01 en de GN01 hebben nu een eigen XGSPON ONT.