Skip to main content

Voor mijn webshop wil ik verbinding maken met mijn provider. Wanneer ik via whatismyip.com mijn ip-adres opvraag heb ik telkens een ander adres. Hierdoor kan ik geen verbinding maken met de provider omdat dit alleen met een vast ip-adres kan. Hoe is dit op te lossen?

U ziet waarschijnlijk uw ipv6 adres. Dat is steeds anders en dat hoort ook zo. Uw ipv4 adres veranderd echter bijna nooit.

Tenzij u gebruik maakt van het mobiele netwerk. Dan veranderd het ipv4 adres ook steeds.


Bedankt voor de reactie, maar ik maak geen mobiele verbinding. De ipv4 is telkens anders en ipv6 is soms wel en soms niet “detected”. Het probleem doet zich voor sinds ik met een nieuwe pc overstapte van Windows 10 naar Windows 11.


Jouw publieke IP adres van KPN verandert normaliter eigenlijk nooit en het bevreemdt me dan ook dat dat bij jou wel het geval zou zijn.

Zou het zo kunnen zijn dat jij een VPN verbinding gebruikt om op Internet te gaan want dat zou alles verklaren.

Kan jij hier eens het eerste gedeelte van jouw IPv4 adres plaatsen. Dus bijvoorbeeld 86.88.142.xxx.


Nu 185.76.10.xxx


Ik heb mijn norton secure vpn uitgeschakeld en het is nu 80.61.95.xx met een ipv6 adres. Ik heb


Nu 185.76.10.xxx

Dat is geen IPv4 adres van KPN en dus kan het haast niet anders dan dat jij via een VPN verbinding met Internet verbonden bent.

Als jij een ander apparaat zoals jouw telefoon met jouw wifi verbindt en daarmee naar https://www.whatsmyip.org gaat, krijg je dan hetzelfde IPv4 adres te zien?

 

Edit:

Ik heb mijn norton secure vpn uitgeschakeld en het is nu 80.61.95.xx met een ipv6 adres. Ik heb

Aha, dus inderdaad een VPN verbinding. Dat verklaart alles. Mijn advies ... niet gebruiken.


Ik heb mijn norton secure vpn uitgeschakeld en het is nu 80.61.95.xx met een ipv6 adres. Ik heb

Houd die VPN dan uitgeschakeld. Dan is het probleem opgelost. 


Oke, gaan we dat doen en kijken of het daarmee is opgelost. Bedankt voor de reacties en advies


Reageer