Skip to main content
Antwoord

Hoe lang is de geleverde UTP kabel en adaptersnoer? Kan ik een Deco netwerk makkelijk aansluiten?

• June 28, 2025
  • 4 reacties
  • 88 keer bekeken

Hallo Allemaal,

Ik stap komende maand over van Ziggo naar KPN en ben geen techneut of digiwizzard.

Alvast aan het voorbereiden op de ‘zelf-installatie’ en heb daarbij een paar vraagjes. Wellicht dat jullie kunnen helpen, ervaring mee hebben.

1. Wat is de lengte van de meegeleverde LAN\UTP kabel?
  2. Wat is de engte van meegeleverde snoer adapter voor modem
  3. Wat is de simpelste manier om Thuis Deco netwerk niet te veranderen maar de Deco uiteraard wel te koppel aan nieuwe KPN Modem?  Simpelweg Lankabel modem met Hoofddeco verbinden en opnieuw starten? Of moet er ook nog andere stappen (in deco app) worden gezet.

Alvast dank voor jullie hulp

Beste antwoord door DaveA

1. Dit hangt af van het type verbinding dat je hebt.

• Bij glasvezel krijg je meestal een V12 modem (V14 bij 4Gbit/s), zonder ethernetkabel in de doos. In de verpakking van het glasvezelkastje zit wél een rode Cat6 ethernetkabel van 1 meter.

• Heb je een TV-ontvanger bij je abonnement, dan wordt daar een Cat5e ethernetkabel van 1,8 meter meegeleverd.

• Bij een koperverbinding (DSL) krijg je bij pairbonding (2 lijnen) een V10 modem.  Daarbij zit normaal gesproken een gele ethernetkabel van ongeveer 2 meter in de doos. Heb je geen pairbonding, dan krijg je een V12.

2. Die kabel is ongeveer 1 meter lang.

3. In combinatie met een KPN-modem werken TP-Link Deco’s meestal plug-and-play. 

4 reacties

• June 28, 2025

Er word geen utp kabel meegeleverd met het modem/router. Bij de tv ontvanger zit een utp kabel van 5 meter dacht ik. Als je glasvezel hebt krijg je een rode utp kabel voor tussen de router en het glasvezelkastje. Deze is ongeveer 1 meter lang.

Hoelang het snoer van de voedingsadapter is weet ik niet. Zal waarschijnlijk ook iets verschillend zijn. Er zijn verschillende versies in omloop. 

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • June 28, 2025

1. Dit hangt af van het type verbinding dat je hebt.

• Bij glasvezel krijg je meestal een V12 modem (V14 bij 4Gbit/s), zonder ethernetkabel in de doos. In de verpakking van het glasvezelkastje zit wél een rode Cat6 ethernetkabel van 1 meter.

• Heb je een TV-ontvanger bij je abonnement, dan wordt daar een Cat5e ethernetkabel van 1,8 meter meegeleverd.

• Bij een koperverbinding (DSL) krijg je bij pairbonding (2 lijnen) een V10 modem.  Daarbij zit normaal gesproken een gele ethernetkabel van ongeveer 2 meter in de doos. Heb je geen pairbonding, dan krijg je een V12.

2. Die kabel is ongeveer 1 meter lang.

3. In combinatie met een KPN-modem werken TP-Link Deco’s meestal plug-and-play. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 28, 2025

Dank je wel Marlon92 en DaveA,

Is een 1 GB verbinding dus zal wel een V12 zijn.

Alhoewel misschien wat overkill…. kpn mag er van mij ook wel een Cat6a kabel bij doen (;-).

Ik heb wat langer nodig, dus op naar de shop!

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • June 28, 2025

Ligt aan je gebruik ​@NewBee1234, maar je kan het altijd nog aanpassen! 😉