Skip to main content

Onze tegels in de voortuin liggen in cement en het glasvezel kabeltje ligt op de stoep. Gaan ze dan bij ons ook alle tegels eruit slopen of hoe zit dat? Als ze dit gaan slopen dan hoop ik wel dat ze precies dezelfde tegels terug erin leggen met cement en alĀ šŸ¤£

Misschien schieten ze het onder de tegels door. Er zal best een oplossing voor zijn. En anders slaan ze u over. Een beetje medewerking kan geen kwaad.


Bestaat uw hele tuin uit 1 groot tegelplateau? Tot tegen de muur van uw huis aan?Ā 


@Nick83Ā Ja klopt. Alleen maar tegels tot aan de muur aan.


Dan schieten ze de kabel onder de grond door naar de plek waar de kabel binnen moet komen en daar moet de boel wel open om van buitenaf onder het maaiveld een gat te kunnen boren door de muur om de kabel naar binnen te geleiden @RMHDWĀ 


@Nick83Ā Ja klopt. Alleen maar tegels tot aan de muur aan.

Er moet bij de muur een opening gemaakt worden. Als u dat niet wilt, dan houd het op. Geen glasvezel dan.

En sowieso moet het "schieten" onder de tegels door wel lukken. Als daar allemaal puin zit, dan gaat het niet.Ā 

Daarnaast is er de kans aanwezig dat bij het schieten andere kabels of leidingen geraakt worden. Als dat gebeurt kunt u uw tegelplateautje vaarwel zeggen. En het is maar de vraag of u alles vergoed krijgt.Ā 


Ik zou het "een beetje" aanpassen. Opdat regen gewoon de grond in kan, zoals de natuur bedoelt.Ā 


Het kan ook via de buren. Is hier ook gebeurd.

Situatie: Ik heb een normale tuin met levende planten en genoeg grond om water op te nemen, buren hebben de voortuin omgetoverd tot een badkamer - van voor tot achter beton en alles helemaal dichtgevoegd.

Glasvezel werd aangelegd, aannemer schiet een kabel onder mijn tuin door naar de muur. Blijft halverwege hangen wegens beton van de buren dat kennelijk onder onze tuin terecht is gekomen. Gevolg tuin halverwege opengegraven om vanaf daar de kabel op te pakken en via een sleuf naar de muur te brengen.

Vervolgens (paar dagen later) wordt de kabel van de buren geschoten. Komt ook vast te zitten in het beton en zonder mijn medeweten wordt onze tuin weer opengegraven om erbij te kunnen.

Daarna gaat de tuin open om een BOP voor ons te plaatsen.

Vervolgens (paar weken later) gaat de tuin weer open om een BOP onder de tegels van de buren te plaatsen via onze tuin.

De vijfde keer dat de tuin open ging was om onze vezel naar binnen te brengen.

Toen was voor mij de maat vol en heb ik aangegeven (ook aan de huisgenoten) dat er absoluut niet meer door KPN gegraven wordt in onze tuin. Wij hebben alles werkend en de buren zoeken het maar uit met hun onderhoudsarmoe ā€˜tuinā€™.


... de buren zoeken het maar uit met hun onderhoudsarmoe ā€˜tuinā€™.

Groot gelijk.


Reageer