Skip to main content

Afgelopen zaterdag meer dan 58 minuten telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN. Het probleem is dat een aantal apparaten van mij alleen op 2.4 ghz lopen en dat mijn Wi-Fi automatisch naar 5.0 ghz schakelt. Mijn vraag was om een extra netwerk aan te maken, zodat een aantal apparaten via het andere netwerk kunnen verbinden. Ik moest heel wat stappen doorlopen, zonder resultaat. 

Na ruim 58 minuten werd ik wederom even in de wacht gezet, maar ineens werd de verbinding verbroken. Vervolgens is er geen contact meer gezocht. Dit vind ik een zeer slechte zaak. 

Welk type modem heb je en gebruik je wifiversterkers?


Ik gebruik inderdaad de SuperWiFi versterkers en heb de Experia Box V10.


Als je wifipunten van KPN gebruik is/hoort de wifi op de V10 uit te staan en kun je alles instellen op de wifipunten.

Het zijn geen versterkers volgens @Galdor68 , maar meer repeaters of wifi toegangspunten.

Wifi mag namelijk binnen de Nederlandse wet niet versterkt worden, maar je mag het bereik wel vergroten en dat doen de wifipunten😎


@MMX wellicht vindt je hier de oplossing.  Er staat uitgebreid beschreven hoe en wat. Probeer het en laat even weten als je nog ergens tegenaan loopt.


Bedankt Joep, ik ga hiermee aan de slag.

Feit blijft dat de klantenservice van KPN hierin niet goed heeft gehandeld en dat zij de lijn uit het niets verbreken, zonder enige aanleiding😅 Ook om vervolgens geen contact te zoeken vind ik niet echt professioneel..


Ik begrijp je verontwaardiging over het feit dat je niet terug bent gebeld maar, dat is niet om het goed te praten,  de medewerker ziet hoeveel mensen er op hem of haar wachten en dat gaat achter elkaar door. Als de ene klant ophangt dan is de volgende er alweer. Dus meteen terugbellen is geen optie. 


Klopt, alleen is het feit dat zij de telefoon ophangt. Noteer het dan ergens en bel op een later moment even terug denk ik dan...


Mee eens!! Laat je nog even weten of het lukt??


Helaas niet. De keuze ‘Extra Wi-Fi’ komt niet tevoorschijn in het linkermenu, nadat ik op instellingen heb geklikt. 

Van KPN helaas ook nog niets gehoord. Ik voel een overstap aankomen...


Maar waarom lukt het mij met dezelfde opstelling wel?? Er is minimaal één superwifi met een kabel aangesloten op het modem neem ik aan.