Skip to main content

Geachte kpn-forumleden,

 

Zojuist net klant bij kpn en een internetmodum gekregen.

Stap 1 bij installatie: (citaat)

• Pak de Y-kabel. Steek de blauw en witte stekker in de wandcontactdoos (ISRA of wandcontactdoos)

 

Nu heeft mijn woonkamer een ISRA-stopcontact en een coax-wandcontactdoos.

De Y-kabel heeft 2 van die internetstekkertjes (weet zo even de naam niet precies)

Kpn levert nog een blokje waar die stekkertjes inpassen, maar daar zitten alleen koperdraadjes aan.

 

Mijn vraag: Hoe moet ik dit aansluiten? Mag ik überhaupt aan de wandcontactdoos "sleutelen"

 

 

Kan je misschien een fotoaken van uw ISRA? Meestal wordt er eigenlijk automatisch een monteur ingepland wanneer er pairbonding komt. Zeer waarschijnlijk zal dat nu ook moeten gebeuren om uw Isra te moderniseren. 


Bedankt voor de reactie.

Heb 3 foto's (hopelijk te zien) in bovenstaand bericht geplaatst.


Foto’s zijn te zien. Je aansluiting is niet geschikt voor pairbonding en je mag zelf niet aan het ISRA van PTT zitten. Bel morgen (kosteloos) met 0800-0402 en vraag om een kosteloze installatiemonteur omdat uw aansluiting niet geschikt is. Mogelijk kunt u het zelf ook aanvragen via kpn.com/installatiemonteur


Duidelijk. Bedankt voor het snelle antwoord op een zondagavond. Had veel tijd gescheeld als ik bij het aangaan van het contract dit had geweten. Dan wacht je namelijk 1 keer op een monteur + modem ipv eerst wachten op het modem (wat al langer duurde), vervolgens, via dit forum (want in het boekje, QR-code staat het niet), moeten vragen hoe en wat, erachter komen dat het niet geïnstalleerd kan en mag worden… daarna weer wachten...

Hopelijk duurt het niet lang voordat er een monteur langs kan komen. Want de eerste factuur komt al binnen, terwijl ik nog nergens gebruik van kan maken.

Dit alles geen klacht. Misschien wel een tip voor kpn

Mvg,

Een nieuwe klant.


Eventueel zou je een PTT naar RJ11 adapter kunnen gebruiken, waarschijnlijk komt het modem wel online maar dan heb je maar de helft van de snelheid. Bijvoorbeeld: https://www.allekabels.nl