Skip to main content
Antwoord

Hoe sluit ik de modem aan op een ISRA 1?

• March 28, 2025
  • 5 reacties
  • 168 keer bekeken

Alexx76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Vandaag het installatiepakket van KPN ontvangen. Eindelijk maar eens de stap gezet om na -tig jaar over te stappen van Ziggo naar KPN.

Ik heb in ons huis een ISRA 1 aansluiting. Maar hier wordt het onduidelijker. Mijn ISRA 1 doos heeft aan de bovenzijde al 2x een RJ11 stekker (veel te kort) zitten. De handleiding zegt dat ik zelf een aansluitdoosje moet kopen in de bouwmarkt …  Dit aansluitdoosje doet toch niets anders dan van een kabel een RJ11-aansluiting maken waar dan de grijze DSL stekker in kan? Dus het voorkomen dat de klant zelf een RF11 stekker of de kabel hoeft te zetten?
Met andere woorden: kan ik ook de grijze kabel (meegeleverd) doorknippen en deze in de ISRA 1 doos aansluiten? Dus zonder de genoemde aansluitdoos (die niet goed uitgelegd wordt wat ik precies zou moeten kopen in de bouwmarkt).

Beste antwoord door Ik_Combineer

Ja, dit is heel goed mogelijk. En dan aansluiten op 1a en 1b.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • March 28, 2025

Alexx76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2025

Dank ​@Ik_Combineer !
En dan 1 aanvullende vraag. Kun je verklaren waarom het nu mogelijk is dat er nu al 2x RJ11 kabel (+stekker) uit de ISRA 1 komen? Er heeft een bedrijf in ons huis gezeten voor ons. Meerdere lijnen oid ?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 28, 2025

Daar zal ooit een functie voor zijn geweest, maar dat is nu niet meer te achterhalen, mogelijk pairbonding, shared line, dsl en pstn naast elkaar, isdn... KPN kent een rijke geschiedenis en diezelfde kabel is voor veel toepassingen gebruikt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Alexx76. Welkom op de community! Leuk om te horen dat je de overstap naar KPN hebt gemaakt! Ik zie dat ​@Ik_Combineer al een antwoord heeft gegeven op je vraag, waarvoor dank! Zijn hiermee alle vragen beantwoord? Laat het gerust weten als je nog vragen hebt. 😊

Alexx76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 31, 2025

Hoi ​@Alexx76. Welkom op de community! Leuk om te horen dat je de overstap naar KPN hebt gemaakt! Ik zie dat ​@Ik_Combineer al een antwoord heeft gegeven op je vraag, waarvoor dank! Zijn hiermee alle vragen beantwoord? Laat het gerust weten als je nog vragen hebt. 😊

Dank je Vikash,

We gaan het zien. Ik kan vanaf 3 april de KPN hardware aansluiten (isra, modem en wifi boosters).