Skip to main content

Beste mensen,

Ik heb een ISRA aansluiting in mijn meterkast en deze binnenkomende kabel bestaat uit verschillende kleuren.

Deze verschillende kleuren zijn per kleursoort in elkaar gevlochten.

3 kabels per kleur zijn in elkaar gevlochten.

Ik heb namelijk in 2 kamers utp/netwerk wandcontactdozen. Dus ik heb het vermoeden dat de binnenkomende ISRA netwerkkabel signaal doorgeeft naar deze 2 wandcontactdozen in deze 2 kamers.

Nu is mijn vraag:

-Kan ik de internetmodem direct aansluiten aan mijn Utp/netwerk wandcontactdoos in de kamer? Zo hoef ik namelijk niet de modem in de meterkast te plaatsen maar kan ik die in de woonkamer plaatsen.

-Of moet ik de intermodem in mijn geval wel in de meterkast plaatsen en zullen de in elkaar gevlochten draden bij het ISRA punt uit elkaar gehaald moeten worden ?

Ik heb een foto van mijn ISRA aansluiting bijgevoegd en een foto van de utp/netwerkcontactdoos in mijn woonkamer.

Graag ontvang ik jullie advies wat te doen.

Groet,

Amber

Beste ​@Amber1985 als je nog een koperaansluiting hebt en nog geen glasvezel is de richtlijn de modem zo dicht mogelijk bij het IS/RA-punt aan te sluiten zodat de lengte van de DSL-kabel niet langer is dan ongeveer 1 meter, om signaalverlies naar de modem te voorkomen.

Als je een nieuwe klant van KPN bent kun je het beste om een gratis installatiemonteur vragen die het IS/RA-punt waar nodig aanpast voor een optimale werking.

Een DSL-kabel tussen IS/RA en DSL-aansluiting modem heeft RJ11-stekkers en werkt dus niet met RJ45 stekkers, die werken van de LAN-poorten van de modem.

Wat jij op de bovenste foto laat zien is volgens mij ergens anders voor, maar géén IS/RA-punt.

Het Isra wat jij deelt is volgens mij voor je intercom systeem. Woon je toevallig in een appartementencomplex?

Ik woon niet in een appartement, maar op de begane grond van een woonhuis.

Ik heb wel een deurintercom.

Nou, op de bovenste foto is i.i.g. géén kpn.

Waar stond of staat het modem van je huidige provider? Daar zouden de kabels van die 2 contactdozen bij elkaar moeten komen lijkt mij.

Welkom op de community ​@Amber1985, dat lijkt inderdaad geen KPN aansluitpunt te zijn. Heb je het aansluitpunt inmiddels kunnen vinden? Zo niet, dan kan je deze pagina op onze site gebruiken, die laat de meest voorkomende varianten zien: Je KPN aansluiting.

Reageer