Beste ​@GdeB als je al klant bent bij KPN via xDSL (koper) kun je KPN bellen via 0800 0402 en vragen om migratie van koper naar glas, dan wordt e.e.a. in werking gezet.
Precies, je kunt bellen, maar zodra de firma die de aanleg heeft uitgevoerd de glasvezel aan kpn gereed gemeld heeft zal kpn meestal na enige tijd vanzelf de NTU opsturen.
Klopt de beheerder en aanleg bedrijf in opdracht van de gemeente is Glasdraad.
Mogelijk wil KPN daar toch zelf een netwerk uitrollen net zoals Odido/ODF dat willen deze laatste partij hadden blijkbaar zelfs al de nodige vergunningen.
In een ander topic is een uitspraak van een rechtszaak gepost.
​@GdeB waar je naar verwijst is een proef, met andere bestaande klanten gaat dit ook niet vanzelf, zoals te lezen valt op de Ziggo community.
Nou dan heb ik een nieuwtje. Ik ben vandaag naar de POP locatie toegelopen en had het geluk dat deze open was zodat ik met de werklui die bezig waren een praatje heb kunnen maken. En wat blijkt dat slechts enkel de stroken die de aansluitingen naar de huizen gereed is maar dat de gehele linkerkant van de POP leeg was en alle benodigde hardware nog ontbreekt. Dus ik verwacht zeker dat dit zomaar eens langer kan gaan duren helaas
Nou dan heb ik een nieuwtje. Ik ben vandaag naar de POP locatie toegelopen en had het geluk dat deze open was zodat ik met de werklui die bezig waren een praatje heb kunnen maken. En wat blijkt dat slechts enkel de stroken die de aansluitingen naar de huizen gereed is maar dat de gehele linkerkant van de POP leeg was en alle benodigde hardware nog ontbreekt. Dus ik verwacht zeker dat dit zomaar eens langer kan gaan duren helaas
Want? In principe kan dat in een dag gefixt zijn. Helaas gebeurt het af en toe dat er een kast wordt aangereden of iets dergelijks en dan lukt het eigenlijk altijd om binnen 24u een nieuwe te plaatsen. Als de planning eind maart is hebben ze nog een kleine twee weken.
In Edam-Volendam gebruikt Ziggo geen RFOG hier wordt geen Docsis toegepast maar gewoon XGS-PON net als de andere providers Liberty Global heeft hiervoor een specifiek apparaat laten ontwikkelen door Sagemcom. Deze wordt al ingezet bij Ziggo zus Virgin Media. Dit is ook de enige plaats in Nederland waar Ziggo gelijke up en download aanbied.
Helaas loopt de mijn KPN app niet gelijk aan de daadwerkelijke planning. Ik heb nog geen track en trace e-mail ontvangen voor mijn modem. Welke datum het dan wel gaat worden is mij niet duidelijk. Hopen dat ze spoedig klaar met de POP locatie
Want? In principe kan dat in een dag gefixt zijn. Helaas gebeurt het af en toe dat er een kast wordt aangereden of iets dergelijks en dan lukt het eigenlijk altijd om binnen 24u een nieuwe te plaatsen. Als de planning eind maart is hebben ze nog een kleine twee weken.
Toevallig kwam ik deze LinkedIn post vandaag tegen;
In de ochtend aangereden en in de avond staat er een nieuwe kast.
Toevallig kwam ik deze LinkedIn post vandaag tegen;
In de ochtend aangereden en in de avond staat er een nieuwe kast.
Zo dat is niet niks zeg 🫣 hier is inderdaad weinig van over. Gelukkig is de POP locatie waar ik ben geweest wat bestaat uit een container unit maar dan we voorzien van stenen. Het kan best dat er ook her en der kleinere verbinding kasten in de gemeente staat maar tot zo ver reikt mijn kennis niet
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.