Skip to main content

Hoe stap ik over van koper naar glasvezel?

• November 12, 2025
  • 6 reacties
  • 43 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik zit met hetzelfde  probleem

Heb inmiddels al 10x een startdatum gekregen maar het werkt nog steeds niet

Als kpn het niet kan realiseren, geef dit dan toe, dan stap ik over naar een andere provider.

Heb nu mobiel en internet via kpn

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 12, 2025

Wat zegt deze site over de status van jouw adres ​@Negenman ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Glasvezel beschikbaar

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Ben al vanaf 7 oktober bezig voor een upgrade van koper naar glas. Maar is blijkbaar niet mogelijk

Er ligt nu een ticket bij de back office maar daar hoor ik ook maar niks van

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 14, 2025

Hoi ​@Negenman, welkom hier! Goed om te lezen dat er glasvezel beschikbaar is. Maar dan is het ook wel zo fijn als je vervolgens duidelijkheid hebt over de rest van het proces. Ik begrijp uit je eerste bericht dat de overstap naar glasvezel ook al wel aangevraagd is. Maar dat de startdatum daarvan steeds verschuift. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Meestal heeft het te maken met dat er in de fysieke aanleg van de glasvezel iets nog niet klaar is. Het kan echter ook een systeemprobleem aan onze kant zijn.

Wat het bij jou precies is kan ik zo niet zeggen. Maar als je jouw forumprofiel zou willen invullen met je adresgegevens kan ik een kijkje nemen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 14, 2025

Ingevuld 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 20, 2025

Dank je ​@Negenman.  In de tussentijd heb ik dit nagekeken, en een vinger aan de pols gehouden. Het probleem in deze blijkt technisch te zijn. En heeft niet direct iets te maken met de fysieke glasvezelkabel, of de aanleg ervan. Er is een order ingelegd in ons systeem om jou om te zetten naar glasvezel. Maar die order is vastgelopen. Er zit een fout in, echt op onderliggende code-niveau. Die fout moet verholpen worden door onze IT afdeling. Ze hebben vandaag laten weten dat ze achterhaald hebben wat er niet klopt in de order. En ze zijn nu aan het uitzoeken waarom dat niet klopt en wat er dan voor in de plaats moet komen. Op dit moment wachten we op hun verdere terugkoppeling daarover. Betekent dat ik op dit moment nog geen datum kan geven waarop de aansluiting actief zal worden.