Skip to main content

Voor mijn smart lampen moet ik het internet op 2,4ghz zetten. Ik heb superwifi. Hoe doe ik dit?

Beste @ATT, welkom! Dat kan je doen via deze uitleg:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.151 (Experia Wifi) of 192.168.2.150 (SuperWifi 2) of 192.168.2.149 (SuperWifi 1) 
    Vind je de webinterface voor je Wifipunt niet op dat adres? Dan kun je inloggen op de webinterface Experia Box (192.168.2.254). Daar kun je het IP-adres van je Wifipunt vinden. Dit IP-adres kan je vervolgens gebruiken om in te loggen op de webinterface van de SuperWifi.
    Of ga naar de Netwerkomgeving in Windows. Daar zie je een lijst met alle aangesloten Wifipunten. Dubbelklik op een ervan, je wordt dan automatisch naar het hoofd Wifipunt gebracht.
    Windows netwerkomgeving
  2. Log in met de vooraf ingevulde gebruikersnaam en het admin password. Deze staat op de sticker achterop je Wifipunt.
    Heb je meerdere Wifipunten en wordt het wachtwoord niet geaccepteerd? Zorg dat je het Wifipunt pakt dat blauw knippert.
    Heb je al een keer eerder ingelogd? Dan heb je zelf een wachtwoord aangemaakt. Weet je dat wachtwoord niet meer? Reset dan je Wifipunten. Dit doe je doormiddel van het resetknopje achter op het apparaat. Daarna kun je het wachtwoord weer gebruiken dat op de sticker van het blauw knipperende Wifipunt staat.
  3. Klik in de bovenste rij op instellingen.
  4. Klik aan de linkerkant op Extra Wi-Fi.
  5. Je komt op deze pagina: 

Zorg dat het 2,4GHz netwerk is ingeschakeld (blauw), kies zelf een netwerknaam/SSID (rood) en een wachtwoord/veiligheidssleutel (groen) en klik op opslaan (geel).


Dank! Hier heb ik wat aan, alleen het grootste probleem is dat ik niet kan inloggen via die link. Er staat wrong login information. Zowel via telefoon als computer. We hebben de box 12, met twee superwifipunten. Help!


Hallo @ATT 

 

Als je een Box 12 hebt moet je daarop inloggen, dat modem doet mee in het Wifi netwerk.

Afhankelijk van de firmware versie van de Box 12 moet je het zo (oude versie)

of zo (nieuwe versie) instellen.

 

Je ziet aan de schermen vanzelf welk artikel je moet volgen.