Skip to main content

Goedemorgen, ik heb een nieuwe internetaansluiting nodig zoals die op de foto.  Waar kan ik het bij je bestellen?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor de vraag aangemaakt

Welkom op de community @Damian Janik. Op welke manier zoek je de aansluiting precies? Heb je er helemaal geen in huis, zit er niet zo'n aansluiting op of anders? Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

 

Deze pagina op onze website kan je helpen met het vinden van het aansluitpunt, als je 'm niet hebt kunnen vinden: Waar zit je KPN aansluitpunt?


Ik ben nu mijn huis aan het renoveren.  Dit internetstopcontact is waarschijnlijk 20 jaar oud en geel.  Ik wil nieuwe witte installeren.  Waar kan ik ze krijgen?  Moet er iemand van jou komen?  Kan ik ze zelf bij jullie bestellen?


Het beste kunt u gewoon een monteur laten komen. Die zet er zo een nieuwe op.


Ik meen hier op dit forum gelezen te hebben dat deze niet meer verkrijgbaar zijn.
In een kringloop winkel zag ik er wel eens een, maar dan ook al oud natuurlijk.

Het vergelen is terug te draaien met waterstofperoxide, H2O2, wel de 30 % versie, sterkte, oplossing.
En dan iets met plastic huishoud folie en zon, meer weet ik er niet van maar ik zag er goede resultaten van.


Zo een aansluitpunt wordt ook een ISRA genoemd. Wat voor één heb je er momenteel? En wat is de reden dat je hem wilt vervangen? 

Zelf heb ik een kastje uit 1993, en die functioneert nog prima. KPN heeft aangegeven dat deze niet vervangen hoeft te worden, als er geen problemen mee zijn.

Maar als je dat wil graag wilt vervangen, dan zijn de kosten voor jou als er geen storing aan dat ISRA is. 


Ik meen hier op dit forum gelezen te hebben dat deze niet meer verkrijgbaar zijn.

Volgens mij is het oude model met de varkenssnuit niet meer verkrijgbaar. Deze nog wel denk ik.


Dus ik moet het gat dichten en een nieuw internetstopcontact kopen.  Welk internet stopcontact moet ik nu kopen?  (welk model)?


Ik ben nu mijn huis aan het renoveren. 

In dat geval, zorg dat de kabel ( die nu naar het aansluitpunt gaat ) in de meterkast uitkomt, het zou goed kunnen zijn dat de kabel al via de meter kast loopt nu.

Dan vanuit de meterkast loze/lege buizen aanleggen naar de plaatsen waar je mogelijk de TV neer gaat zetten.
De buis naar het aansluitpunt van de foto kun je dan ook gebruiken, de buis verlengen, wegwerken in de muur.

 


Ik wil de kabel laten waar hij is. Dit grote gat bovenaan (rood) en dit kapje (rood) wil ik wegwerken. Ik wil een kleine internetverbinding kopen (zoals blauw). Ik koop dit grote aansliutdoos niet meer voor internet, dus ik moet een klein aansluitdoos kopen, maar welke?


Internetstopcontacten bestaan niet, het heet een aansluitpunt, of ISRA. 

Mijn advies: Laat een monteur komen. Maar omdat je zelf aan het aansluitpunt hebt zitten klooien, zal KPN dit zeker niet gratis doen.


Ik wil de kabel laten waar hij is. Dit grote gat bovenaan (rood) en dit kapje (rood) wil ik wegwerken. Ik wil een kleine internetverbinding kopen (zoals blauw). Ik koop dit grote aansliutdoos niet meer voor internet, dus ik moet een klein aansluitdoos kopen, maar welke?

Als dit het ISRA punt is, dan mag u daar niets aan veranderen. En het is praktisch ook bijna niet uitvoerbaar wat u wilt.


Dus wat moet ik nu doen?  De muur heeft mooie nieuwe verf.  Hoe installeer dit lelijke gele plastic aan de muur?   Misschien beter van internetprovider veranderen als KPN niet wil helpen...


Dus wat moet ik nu doen?  De muur heeft mooie nieuwe verf.  Hoe installeer dit lelijke gele plastic aan de muur?   Misschien beter van internetprovider veranderen als KPN niet wil helpen...

Een KPN-monteur bestellen om je ISRA-punt te repareren. Ook al zou je een andere provider over de koperlijn kiezen, uiteindelijk moet dit KPN worden hersteld. 


Met 2 schroefjes onder en boven. Laat anders gewoon een monteur komen.

https://www.kpn.com/service/monteur


Al die "aansluitingen" zijn zo oud dat je er geen nieuwe "dozen, etc" meer voor kunt krijgen. Alternatieven zijn er niet, dus of accepteren en er een kast voor zetten, of de verfpot/spuitbus gaan gebruiken. Heb ik zelf ook moeten doen.


Reageer