Skip to main content

Hi waar/hoe kan ik een gratis monteur aanvragen? (Op de KPN sites kan ik alleen een betaalde monteur vinden)

Groet

R

@Ron1974 Kan je vertellen waar je de monteur voor nodig hebt? Afhankelijk van de werkzaamheden worden er wel/geen kosten in rekening gebracht. Dus wees daar eens wat specifieker in. 

Als het probleem in je aansluitpunt of ervoor zit, dan kost het je niks, maar als het probleem na het aansluitpunt in je huis zit, dan worden er kosten in rekening gebracht.


Ik heb een 100mb abonnement en overdag komt jij regelmatig niet boven de 20 uit (Soms zelfs zo laag dat de speedcheck niet wil opstarten) en ‘s nachts weet hij de 200 aan te tikken.

 


Een monteur is in de basis altijd betaald. Een monteur sturen kost veel geld (auto, materialen, opleidingen, loon, enz)

Mocht er bij een evt storing blijken dat het aan KPN apparatuur, netwerk of diensten ligt, betaal je sowieso niks.

Waarom denk je recht te hebben op een gratis monteur?


En alle opstart opties van de KPN betreffende verbeteren zijn meerdere keren (in diverse weken) uitgevoerd

 


Ik zou zeggen dat als je 100 broodjes bij de bakker koopt en je krijgt er 20 geleverd je niet hoeft te betalen voor de fout van de bakker


Wat voor verbeteringen zijn er uitgevoerd, die geen oplossing bleken te zijn? Voor of na het aansluitpunt? En waar is die lage snelheid gemeten? Via wifi of direct met een kabel aan de modem?


Ik zou zeggen dat als je 100 broodjes bij de bakker koopt en je krijgt er 20 geleverd je niet hoeft te betalen voor de fout van de bakker

 

Nee, maar dan krijg je er feitelijk 80 te weinig.

Bij Internet ligt dit wat anders. Er zijn zoveel factoren. Misschien heeft je eigen telefoon wel kuren. Dan komt er een monteur en die mee alles foutloos en betaal je daarvoor.

Daarom zou ik eerst zelf wat dingen uitsluiten.

  • Gaat het om een koper of glasvezelverbinding?
  • Welk modemtype gebruik je?
  • Welke snelheid meet je bekabeld?
  • Op welk apparaat doe je de speedtest en met welke app?

@Ron1974 Kan je vertellen waar je de monteur voor nodig hebt? Afhankelijk van de werkzaamheden worden er wel/geen kosten in rekening gebracht. Dus wees daar eens wat specifieker in. 

Als het probleem in je aansluitpunt of ervoor zit, dan kost het je niks, maar als het probleem na het aansluitpunt in je huis zit, dan worden er kosten in rekening gebracht.

 

“ Als het probleem in je aansluitpunt of ervoor zit, dan kost het je niks, maar als het probleem na het aansluitpunt in je huis zit, dan worden er kosten in rekening gebracht.”        

Is dit nog ergens op de website terug te vinden? want die gok wil ik wel nemen.  


Ik zou zeggen dat als je 100 broodjes bij de bakker koopt en je krijgt er 20 geleverd je niet hoeft te betalen voor de fout van de bakker

 

Nee, maar dan krijg je er feitelijk 80 te weinig.

Bij Internet ligt dit wat anders. Er zijn zoveel factoren. Misschien heeft je eigen telefoon wel kuren. Dan komt er een monteur en die mee alles foutloos en betaal je daarvoor.

Daarom zou ik eerst zelf wat dingen uitsluiten.

  • Gaat het om een koper of glasvezelverbinding?
  • Welk modemtype gebruik je?
  • Welke snelheid meet je bekabeld?
  • Op welk apparaat doe je de speedtest en met welke app?

  Het gaat om glasvezel,experia box v10A, net onder de 20, apple macbook, (en via Chrome, stond op de website)


@Ron1974 Kan je vertellen waar je de monteur voor nodig hebt? Afhankelijk van de werkzaamheden worden er wel/geen kosten in rekening gebracht. Dus wees daar eens wat specifieker in. 

Als het probleem in je aansluitpunt of ervoor zit, dan kost het je niks, maar als het probleem na het aansluitpunt in je huis zit, dan worden er kosten in rekening gebracht.

 

“ Als het probleem in je aansluitpunt of ervoor zit, dan kost het je niks, maar als het probleem na het aansluitpunt in je huis zit, dan worden er kosten in rekening gebracht.”        

Is dit nog ergens op de website terug te vinden? want die gok wil ik wel nemen.  

Sorry maar helaas heb ik geen glazen bol waarin ik kan zien wat er vorige keer voor werkzaamheden door de monteur gebeurd zijn. 😉

Wees eens wat duidelijker, Ron. 

Zie ook het stappenplan van @DennisA78 hierboven. Wat komt daar uit? Hoe heb je dat gemeten? Bekabeld?


@Ron1974 Kan je vertellen waar je de monteur voor nodig hebt? Afhankelijk van de werkzaamheden worden er wel/geen kosten in rekening gebracht. Dus wees daar eens wat specifieker in. 

Als het probleem in je aansluitpunt of ervoor zit, dan kost het je niks, maar als het probleem na het aansluitpunt in je huis zit, dan worden er kosten in rekening gebracht.

 

“ Als het probleem in je aansluitpunt of ervoor zit, dan kost het je niks, maar als het probleem na het aansluitpunt in je huis zit, dan worden er kosten in rekening gebracht.”        

Is dit nog ergens op de website terug te vinden? want die gok wil ik wel nemen.  

Sorry maar helaas heb ik geen glazen bol waarin ik kan zien wat er vorige keer voor werkzaamheden door de monteur gebeurd zijn. 😉

Wees eens wat duidelijker, Ron. 

Zie ook het stappenplan van @DennisA78 hierboven. Wat komt daar uit? Hoe heb je dat gemeten? Bekabeld?

  Mijn antwoord op Dennis staat boven de jouwe. De vraag was niet wat de monteur heeft gedaan maar of er ergens op de website een melding staat dat de kosten voor (aansluit) fouten tot en met de modem bij KPN liggen en de aansluit fouten na de modem bij de klant.


Hoe is die snelheid van onder de 20 Mbit gemeten? Dát is nu juist van belang voor de vraag of je een gratis of betaalde monteur gaat krijgen. 

Als het via wifi is, dan is dat onbetrouwbaar vanwege stoorsignalen. En dan is een monteur betaald. Als de problemen voor het aansluitpunt zitten, dan is het gratis. 


KPN.com/monteur

 

"De monteur komt gratis langs als de storing bij KPN ligt. En anders helpen we je online verder of maak je een afspraak voor Extra Service."


Bizar moment, terwijl deze discussie gaande was heb ik de test met wifi nog een keer gedaan 20/20 mb down/ upload, vervolgens bedraad 90/90 en net weer onbedraad   172/586. En nee geen typefout 172 mb download en 586 upload.   Als je dit dus hebt als de monteur voor je deur staat heb je dus een probleem.

 


Dennis en Arien allebei bedankt voor de hulp hier.

 

Groet

Ronald