Hoi!
Na verhoging op verhoging van de concurrent overgestapt naar KPN Glasvezel. Binnen enkele dagen de doos met inhoud ontvangen.
Abonnement zou op 2 oktober in gaan dus op 1 oktober de doos maar opengemaakt om alles te installeren (ja, dat is erg laat) Handleiding gevolgd tot ik bij de rode kabel uit kwam. Steek deze in het glasvezelkastje. Helaas bleek het glasvezelkastje niet te zijn geleverd.
Gebeld met de Klantenservice en helaas was deze vergeten mee te zenden. Werd gelukkig direct nagezonden en had ik twee dagen later in huis.
Glasvezelkastje over de aansluiting geschoven en voorzien van voeding. Power ging netjes branden en ethernet ging netjes branden. Helaas blijft het lampje van de “glas” uit. Wederom gebeld met de Klantenservice en alle stappen doorlopen (voeding eraf, 2 minuten wachten enzovoort) helaas geen resultaat. Aangegeven dat er wel wat glasvezeldraden klem zaten tussen het dekseltje van de aansluiting. Voor nu was de enige oplossing dat het doorgegeven zou worden naar een andere afdeling. Deze zouden binnen 3 dagen terugbellen.
Vandaag inderdaad gebeld door de andere afdeling. Deze geven aan dat de switch nog omgezet moet worden. Helaas geen timings van bekend en de dame in kwestie adviseerde mij om het maar af te wachten.
Mijn vraag is:
- Hoe lang kan dit gaan duren?
- Is die switch afhankelijk per woning? Aansluiting glasvezel zit er al ruim 4 jaar. Buren gebruiken al glasvezel. Schoonvader verderop in de straat ook tegelijkertijd overgestapt naar KPN en had wel direct glasvezelverbinding.
- Wanneer is het verstandig om te gaan nabellen naar het aparte nummer + pincode die je per SMS krijgt?
Alvast bedankt!