Hoi,
Sinds vorige week weer terug bij KPN. Heeft altijd goed gewerkt, kon altijd inloggen op het oude modem en nu, ik lees eigenlijk alleen maar gedoe en moeilijkheden en vooral een stukje nalatigheid, jammer.
Ik gooi alles dan ook gewoon even in 1 topic.
1GB internet, 3 computers, wifi versterker en een 1gb netwerkswitch.
Sinds kort, als we alledrie gaan gamen, dan komen er torenhoge pings met als gevolg niet meer kunnen gamen door extreme lag.
Situatie is:
PC beneden, rechtstreeks op het modem. Twee keer een pc boven, verbonden via de switch. Gamen er twee personen, is er niks aan de hand. In welke opstelling dan ook. De derde komt er bij, dan is het klaar. Soms word het stabiel, soms niet. Soms ligt het wellicht aan de game die de derde persoon speelt. Dit hebben we ook meegemaakt net voor we gingen overstappen van provider. Derde persoon gamed weer sinds kort, dus daarvoor nooit ervaren, maar gebeurd dus echt alleen als die ook gaat gamen.
Ik kan niet inloggen, met geen enkele mogelijkheid, op het modem. Geen enkel wachtwoord klopt en ook niet na een keiharde reset kan ik niet inloggen. In het modem wil ik de wifi uitzetten (de wifi van het modem is echt belabberd en haalt nog geen 50 mb, daar waar de versterker gewoon 800 haalt). In het modem moet ik ook mijn switch opzoeken, of iets met ip, dit is even nieuw voor mij. Ik wil namelijk dat iedere poort van de netwerkswitch een maximum toegewezen krijgt, om hiermee hopelijk het hoge pingen te voorkomen (ruim boven de 100, soms wel 200).
Wie o wie kan mij helpen om in het modem te komen, eventueel wat hulp met de switch, betreft een netgear GS105E? Ook hierop kom ik niet met inloggen, krijg de melding: The switch and manager IP address are not in the same subnet!
Hier zitten twee pc's op aangesloten, een wifiversterker en een TV. Eerste wifi versterker staat beneden, eentje op de tweede verdieping aangesloten via de switch, zodat de derde op zolder ook een goed signaal heeft. Dit zijn deco's TP link als ik het correct zeg.
Alvast bedankt
Mvg,
Jan Willem