Skip to main content
Ik wil na mijn overstap van Ziggo naar KPN mijn HP Deskjet 3720 aal in one printer verbinden met de experiabox v10 van de KPN.

hij maakt maar geen verbinding.



wat kan ik hieraan doen???



Gr Patrick
Hi Patrick, welkom op het forum.



Dit komt doordat je printer nog ingesteld is op je oude modem van Ziggo. Deze moet je opnieuw instellen met de WiFi gegevens van KPN. Als je niet weet hoe je dit handmatig moet doen, dan kun je het beste de printer verwijderen en opnieuw installeren. Ik heb de installatiesoftware voor je opgezocht op de site van HP, deze kun je hier vinden. Tijdens de installatie zal er worden gevraagd om de WiFi gegevens. Daarna moet dit werken.
Patrick, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Dat werkt niet met alle HP printers, het volgende misschien wel:

 

Ik heb net een hp2720 geinstalleerd bij een vriendin, 6 uren mee bezig geweest, En tweede gekocht want ik vermoede dat de eerste stuk was. DHCP in de printer werkt niet!!!!!! Heb de juiste werkwijze gevolgd via hp smart.   

Heb uiteindelijk eerst de printer via usb aaangesloten op mijn PC. opgezocht in HP Smart, Naar instellingen gegaan. Daar het overzicht geprint die je daar ziet. Hierin staat een MAC-adres voor wifi, die je nodig hebt voor de volgende stap.

Het mac adres in de modem een vaste ip-adres gegeven: 

in je browser naar 192.168.2.254 gaan. (ik gebruikte google chroom)

wachtwoord is standaard blank, even doorlopen…(of natuurlijk je eigen wachtwoord ingeven)

daarna naar instllingen/dhcp en vaste binding nstellen, ik stel voor 192.168.2.190 als ip-adres.

Dan in de instellingen/geavanceerde instellingen van HP smart de SSID en wachtwoord handmatig gezet. Daarna vond die de modem en ze spellen nu wel goed met elkaar.

Ik deel dit om mijn medemens een hoop frustratie te besparen!!!!

Met vriendelijke groet, Wout