Skip to main content

Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen… 😓

 

Ik wilde graag via KPN een glasvezelabbonement maar volgens de postcodecheck heb ik geen glasvezelaansluiting.

 

De vorige eigenaar van mijn appartement heeft destijds geen glasvezel laten aansluiten toen ons gebouw aan de beurt was. Ze hebben de glasvezelkabel wel naar het balkon getrokken maar niet naar binnen gehaald. Er zit ook niets op het uiteinde van de kabel om het mee aan te sluiten. Mijn buren hebben wel glasvezelinternet met dezelfde kabel. Maar in het systeem was het dus niet bekend dat er een kabel ligt bij mij.

 

Op advies van een KPN winkelmedewerker heb ik een standaard internetabbonement afgesloten (welke ik niet kan gebruiken want ik heb ook geen gewone/ouderwetse internetaansluiting meer, kwam ik later achter. Maar dit even terzijde want ik wil heel graag glasvezel en geen standaard internet). 

 

Ik had klantenservice gebeld om een monteur in te plannen om de boel aan te sluiten, maar klantenservice gaf aan dat ik een haalbaarheidsonderzoek moet laten uitvoeren en de monteur kan daar dan extra druk achter zetten. Haalbaarheidsonderzoek heb ik toen ingevuld. De monteur kwam netjes volgens afspraak, maar kon mij helaas niet helpen. Hij heeft toen een aantal mensen gebeld en in het systeem aangegeven wat de situatie is (tenminste, op de factuur/monteursbon stond het beschreven).

 

Kort daarop kreeg ik uitslag van het haalbaarheidsonderzoek, namelijk: "Het adres dat u heeft aangevraagd heeft al een aansluiting van glasvezel. De provider kan de aansluiting verder aansluiten wanneer dit gewenst is."

 

Daar was ik blij om, want dit betekent dat KPN nu ervan bewust was dat er een kabel ligt. Maar er gebeuren nu anderhalve week later geen vervolgstappen en ondertussen blijf ik betalen voor een abbonement waar ik niks aan heb… 

 

Heeft iemand advies voor mij? Ik heb al gebeld met KPN klantenservice over de uitslag van het haalbaarheidsonderzoek maar zij verwezen mij naar het telefoonnummer van KPN-netwerk. Maar als ik die bel krijg ik alleen keuzemenu's die me vervolgens terugsturen naar de website. Het lukt me niet om zelf een glasvezel installateur te regelen via de website.

 

Ik wil graag weten wat ik nu moet doen... alle hulp is welkom. Alvast bedankt en groetjes.

Dus de kabel ligt op het plafond? Kunt u daar een foto van plaatsen? Beetje voor de beeldvorming. 


Dus de kabel ligt op het plafond? Kunt u daar een foto van plaatsen? Beetje voor de beeldvorming. 

Hi Nick, bedankt voor uw reactie. 

Ik heb wat foto's toegevoegd:

 


Glasvezel is al geïnstalleerd tot op het balkon en moet alleen nog naar binnen gebracht worden. In mijn beleving moet KPN de provider (je hebt immers al een abonnement afgesloten) KPN Netwerk opdracht geven de vezel naar binnen te brengen. Daarna kan KPN (de provider) de aansluiting afwerken. Opnieuw bellen met 0800-0402 en de situatie uitleggen. Is je profiel op deze community volledig ingevuld? Mogelijk kan een moderator ook nog iets voor je doen.   

Als het goed is zal de monteur die bij je geweest is dit ook op zijn werkbon hebben gezet: De aansluiting eerst af laten werken door KPN Netwerk en daarna kan KPN de provider zijn/haar werk uitvoeren.  Dit lijkt een beetje op het klassieke “kastje - muur” verhaal.  


Glasvezel is al geïnstalleerd tot op het balkon en moet alleen nog naar binnen gebracht worden. In mijn beleving moet KPN de provider (je hebt immers al een abonnement afgesloten) KPN Netwerk opdracht geven de vezel naar binnen te brengen. Daarna kan KPN (de provider) de aansluiting afwerken. Opnieuw bellen met 0800-0402 en de situatie uitleggen. Is je profiel op deze community volledig ingevuld? Mogelijk kan een moderator ook nog iets voor je doen.   

Als het goed is zal de monteur die bij je geweest is dit ook op zijn werkbon hebben gezet: De aansluiting eerst af laten werken door KPN Netwerk en daarna kan KPN de provider zijn/haar werk uitvoeren.  Dit lijkt een beetje op het klassieke “kastje - muur” verhaal.  

Hi Berrie, bedankt voor uw bericht!

Ik heb nu mijn profiel aangevuld. Ik zal morgen nog eens bellen met KPN. 

Ik vond het al zo verwarrend bij welk bedrijf ik nu moet aankloppen 😵💫


Opnieuw bellen met 0800-0402 en de situatie uitleggen.

Niet teveel uitleggen. Gewoon zeggen dat aansluiten niet lukt. Dan krijgt u een gratis installatie monteur van KPN provider. Deze moet dan de monteur van KPN Netwerk opdracht geven. De medewerker aan de telefoon kan/mag dat niet.


Opnieuw bellen met 0800-0402 en de situatie uitleggen.

Niet teveel uitleggen. Gewoon zeggen dat aansluiten niet lukt. Dan krijgt u een gratis installatie monteur van KPN provider. Deze moet dan de monteur van KPN Netwerk opdracht geven. De medewerker aan de telefoon kan/mag dat niet.

Mee eens @Nick83 , dan lijkt het mij logisch dat de monteur die bij @Soof2002 aan huis geweest is dit proces al ingang heeft gezet en daar zou 0800-0402 uitsluitsel over moeten kunnen geven.  


Opnieuw bellen met 0800-0402 en de situatie uitleggen.

Niet teveel uitleggen. Gewoon zeggen dat aansluiten niet lukt. Dan krijgt u een gratis installatie monteur van KPN provider. Deze moet dan de monteur van KPN Netwerk opdracht geven. De medewerker aan de telefoon kan/mag dat niet.

Mee eens @Nick83 , dan lijkt het mij logisch dat de monteur die bij @Soof2002 aan huis geweest is dit proces al ingang heeft gezet en daar zou 0800-0402 uitsluitsel over moeten kunnen geven.  

Hi Berrie en Nick,

Nogmaals bedankt dat jullie met me meedenken :)

 

Er is inderdaad al een monteur geweest die hopelijk achter de schermen iets in gang heeft gezet maar ik weet het niet zeker.

Ik heb KPN weer gebeld (0800-0402) en gevraagd of zij de opdracht kunnen geven aan KPN Netwerk om de kabel naar binnen te halen en er een kastje aan te maken, helaas kreeg ik te horen dat dit via KPN Netwerk moet gebeuren en dat ze niets kunnen doen op dit moment. Ik heb nog beleefd aangedrongen of het echt niet kan omdat ik KPN Netwerk niet kan bereiken, maar het antwoord was nee. 

 

Hij heeft me gelukkig wel doorverbonden met iemand die mijn internetabbonement kon annuleren zodat ik in ieder geval geen kosten meer maak. Ook heeft zij in het systeem gemeld dat ik graag over wil op glasvezel en ze hoopte dat KPN Netwerk dan misschien binnenkort contact opneemt met mij. Voor mij in ieder geval al een opluchting en netjes afgehandeld aan die kant.

 

Dus ik zal even moeten afwachten denk ik. Volgens klantenservice kan ik wel een medewerker van KPN Netwerk bereiken als ik een paar keer achter elkaar bel... ik moet het nog proberen maar ik vind het wel jammer dat ze zo moeilijk bereikbaar zijn. Maar daar kan KPN natuurlijk niets aan doen. 

 

Als ik nog een update heb zal ik hem hier posten.

Mochten jullie vanavond voetbal kijken, veel plezier!


Ik begrijp heel goed dat je graag over wilt op glasvezel, @Soof2002! Ik heb gelijk even met je meegekeken.

In ons systeem staat nog altijd dat er een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd moet worden. Er staat ook dat er geen akkoord is van de VVE, waardoor je nog niet bent aangesloten. Het lijkt mij daarom goed dat je daar eerst aanklopt of je toestemming kan krijgen voor de aanleg van glasvezel. Het liefst schriftelijk, zodat je dit eventueel kunt tonen.

Daarnaast wil ik je vragen om (opnieuw) contact met de netwerkbeheerder op te nemen via 0880 06 37 44. Er ligt namelijk wel glasvezel tot op het balkon, maar de netwerkbeheerder moet dit nog naar binnen brengen. Pas als de woning binnen ook is aangesloten en de netwerkbeheerder deze als gereed heeft gemeld, kan je een abonnement via glasvezel aanvragen. Daarna kan een KPN monteur langskomen om de diensten aan te sluiten.


Ik begrijp heel goed dat je graag over wilt op glasvezel, @Soof2002! Ik heb gelijk even met je meegekeken.

In ons systeem staat nog altijd dat er een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd moet worden. Er staat ook dat er geen akkoord is van de VVE, waardoor je nog niet bent aangesloten. Het lijkt mij daarom goed dat je daar eerst aanklopt of je toestemming kan krijgen voor de aanleg van glasvezel. Het liefst schriftelijk, zodat je dit eventueel kunt tonen.

Daarnaast wil ik je vragen om (opnieuw) contact met de netwerkbeheerder op te nemen via 0880 06 37 44. Er ligt namelijk wel glasvezel tot op het balkon, maar de netwerkbeheerder moet dit nog naar binnen brengen. Pas als de woning binnen ook is aangesloten en de netwerkbeheerder deze als gereed heeft gemeld, kan je een abonnement via glasvezel aanvragen. Daarna kan een KPN monteur langskomen om de diensten aan te sluiten.

 

Hi Denise, bedankt voor uw bericht, en dat u even heeft meegekeken!

 

Het is na een aantal pogingen toch gelukt om een medewerker te spreken van KPN Netwerk (via keuzemenu 1-6-3). Ik heb een uur lang gesproken met verschillende medewerkers en kreeg uiteindelijk de oorzaak van het probleem:

Zoals u al aangaf blijkt mijn haalbaarheidsonderzoek inderdaad niet goed in het systeem te staan. Hierdoor loopt mijn aanvraag aan alle kanten vast. Ze hebben nu het ticket opnieuw geopend en als ik het goed begrijp kan ik straks een glasvezelabbonement afsluiten waardoor KPN Netwerk de opdracht krijgt van de provider om de aansluiting af te werken.

 

Het lijkt nu de juiste kant op te gaan. Hopelijk komt het goed zo 🙏

 

Vriendelijke groeten en een prettig weekend gewenst!


Oke, dat lijkt dat goede kant op te gaan! Ik heb gelijk weer even voor je gekeken en inderdaad: je kunt nu glasvezel bestellen! Dat zal dan hopelijk de boel echt in gang zetten.


Oke, dat lijkt dat goede kant op te gaan! Ik heb gelijk weer even voor je gekeken en inderdaad: je kunt nu glasvezel bestellen! Dat zal dan hopelijk de boel echt in gang zetten.

Bedankt Denise!

Ik wacht nog heel even af (ivm vakantie) en dan ga ik ervoor! 😁


Reageer