Skip to main content
Beantwoord

Hulp nodig bij aansluiting glasvezel – langdurige vertraging

• February 17, 2025
  • 9 reacties
  • 173 keer bekeken

Ik heb momenteel een internetabonnement bij KPN en wil overstappen op glasvezel, aangezien er een witte KPN Netwerk glasvezelaansluiting in mijn woning is gemonteerd. Volgens de postcodechecker is glasvezel beschikbaar op mijn adres, maar mijn woning is nog niet aangesloten. De instructie is dat ik een abonnement moet afsluiten, waarna de aansluiting wordt geregeld.

Na meerdere keren contact met de KPN klantenservice en KPN Netwerk te hebben gehad, krijg ik steeds te horen dat er nog geen aansluiting is en dat er ‘even wordt gekeken’. Helaas blijft het daarbij: ik hang lange tijd aan de lijn, waarna de verbinding wordt verbroken en ik opnieuw moet beginnen. KPN Netwerk zou contact met mij opnemen voor een afspraak, maar na drie weken heb ik nog niets gehoord.

Mijn situatie wordt bemoeilijkt doordat ik regelmatig in het buitenland ben. Ik probeer dit te regelen als ik in Nederland ben, maar door de lange wachttijden en gebrek aan opvolging lukt dit niet.

Ik wil graag weten:

1. Wat is de status van mijn aansluiting?

2. Wanneer wordt mijn woning daadwerkelijk aangesloten?

3. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit proces wordt versneld, gezien mijn beperkte beschikbaarheid in Nederland?

Ik hoop op een snelle reactie en een concrete oplossing, zodat ik eindelijk gebruik kan maken van glasvezel.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@fredmooij . Ik heb even meegekeken.  Je hebt nu diensten bij ons en volgens mij kan ik voor jou een simpele opdracht in het systeem zetten waarmee KPNNetwerk ‘wakker geschud’ wordt om jouw aansluiting om te katten. Dan blijft dus het abonnement exact hetzelfde maar ga je over op glasvezel. En kun je in potentie gebruik maken van de snellere verbinding. 

Zal ik dit voor jou activeren?

(Ik kan geen enkele garantie geven over hoe lang dit gaat duren maar we kunnen in ieder geval het initiële zetje geven)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 17, 2025

Hoi ​@fredmooij . Welkom bij de KPN Community.

Dus je hebt een bestelling gedaan?  Dan is het helaas afwachten. Als het goed is krijg je telkens mails van de voortgang. 

Wat is de algemene situtatie? Hebben jouw buren allemaal al wel glasvezel of is de straat/wijk nog in de fase dat het allemaal nog aangelegd moet worden? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 17, 2025

Ik weet niet zeker of die bestelling is doorgekomen, want heb geen mails daarover gekregen. Wel duidelijk, elke keer bij de klantenservice gezegd dat ik naar glasvezel over wil. 

Wellicht kan iemand van KPN daar uitsluitsel over geven?!

En ja, er ligt hier in de straat overal glasvezel en er zijn buren die glasvezel hebben, dat is dus ook het vreemde.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 19, 2025

@fredmooij  Het is niet gebruikelijk maar ik maak even een uitzondering. (dit forum is voornamelijk bedoelt voor klanten die elkaar helpen).

Ik zie gegevens in je profiel. Zijn die actueel en mag ik even meekijken? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Jazeker mag je meekijken! Ze zijn actueel.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 20, 2025

Hoi ​@fredmooij . Ik heb even meegekeken.  Je hebt nu diensten bij ons en volgens mij kan ik voor jou een simpele opdracht in het systeem zetten waarmee KPNNetwerk ‘wakker geschud’ wordt om jouw aansluiting om te katten. Dan blijft dus het abonnement exact hetzelfde maar ga je over op glasvezel. En kun je in potentie gebruik maken van de snellere verbinding. 

Zal ik dit voor jou activeren?

(Ik kan geen enkele garantie geven over hoe lang dit gaat duren maar we kunnen in ieder geval het initiële zetje geven)

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 20, 2025

Ja top! Heel graag. Dank voor je inzet!

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 21, 2025

@fredmooij .  Leuk je even gesproken te hebben.

Ik heb het eerste zetje gegeven.  Binnen 3 weken hoort KPNNetwerk contact met jou te zoeken over de verder afhandeling. Het kan betekenen dat er misschien nog ergens iets fysieks met de lijn moet gebeuren maar het kan ook een simpele administratieve handeling zijn. Dat ligt bij hun.   Mocht je vragen hebben tegen die tijd kun je hier bij mij terecht. 

Fijn weekend. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2025

Vandaag is de zaak gemonteerd en inmiddels werkt het! Blij mee!

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor de update en ik ben blij dat het dan eindelijk gelukt is! geniet van je snelle verbinding!