Skip to main content
Vraag

Hussel Internet 1 Gbit/s upgraden naar 4 Gbit/s

• May 21, 2025
  • 19 reacties
  • 306 keer bekeken

Basvk
Deelnemer

Kan iemand mij een zinnig antwoord geven waarom ik mijn abonnement (Hussel Internet 1 Gbit/s) niet kan upgraden naar 4 Gbit/s. De helpdesk zegt dat ik nog bijna 2 jaar moet wachten. Dit is niet echt een manier om met trouwe klanten om te gaan.

Ik kan mijn  snelheid dus wel verlagen (minder betalen) maar niet verhogen (meer betalen)  😖

Dit was ook niet duidelijk bij de verlenging van het abonnement.

Nu voel ik me wel een beetje opgelicht.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 21, 2025

Waarschijnlijk kan het niet omdat die snelheid op jouw adres niet mogelijk is. Wat zegt de site van kpn als je net doet alsof je een bestelling plaatst?

Basvk
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

@Joep1965 Snelheid is mogelijk volgens de postcode check. Sterker nog als ik de snelheid wil aanpassen in mijn KPN dan zie ik, maar geen optie om het te kiezen:

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 21, 2025

Dan kan het niet bij deze abonnementsvorm. Je zal over moeten naar het nieuwe abonnement. Dit kan alleen als je contractvrij bent. Is dat het geval bij jou?

• May 21, 2025

Dan kan het niet bij deze abonnementsvorm. 

Volgens mij is 4 gbit bij Hussel wel mogelijk.

@Basvk heeft nu een plaatje geplaatst waarop 4 gbit ook niet te zien is. Dit plaatje zijn de keuzemogelijkheden voor een nieuwe klant. Dat hierbij 4 gbit niet mogelijk is wijst erop dat de glasvezelaansluiting een AON aansluiting is. Hierop is 1 gbit het maximum. 

Voor 4 gbit moet je een XGS-PON aansluiting hebben. KPN zet AON aansluitingen wel om in XGS-PON aansluitingen. Maar dat gaat maar dat gaat niet zo snel. Mogelijk moet je nog jaren wachten.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 21, 2025

@Marlon92 het is volgens ts een screenshot van war mijnkpn laat zien. Ik kwam dit overzicht tegen en dan zou hussel geen 4gig mogelijkheid hebben...

Basvk
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

@Joep1965 Ik ben niet contact vrij inderdaad. Dat is ook min of meer het probleem, eerst spamd KPN mij of ik mijn contract wil verlengen (einde 2024), in  jan 2025 doe ik dat (waarbij ze niet vertellen dat bij dit contact 4Gbit geen optie is). Dan introduceren ze goedkopere contacten met 4 Gb/s. Tot hier toe kan ik er nog mee leven, maar dan vertellen ze mij dat ik niet kan upgraden zonder enige uitleg en moet ik maar tot Jan 2027 wachten. 

@Marlon92 Dit plaatje zijn mijn opties als bestaande klant. Ik heb een XGS-PON aansluiten. Sterker nog mijn router is met 10 Gbit verbonden met de ONT. Technisch gezien zijn er geen redenen waarom het niet zou kunnen.

• May 21, 2025

In zie nu bovenin het plaatje van ​@Basvk in de blauwe balk staan dat de maximaal haalbare snelheid wel 4 gbit is. Dus dan zal het toch aan het abonnement liggen. Dat had ik niet verwacht bij Hussel. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 21, 2025

In zie nu bovenin het plaatje van ​@Basvk in de blauwe balk staan dat de maximaal haalbare snelheid wel 4 gbit is. Dus dan zal het toch aan het abonnement liggen. Dat had ik niet verwacht bij Hussel. 

er was ooit iemand waarbij ik dit ook zo

contract voor lange tijd met hussel max 1gbit en pas later een abonnement zien wat tot 4gbit kan echter kan de klant deze niet kiezen ivm dat die hussel heeft dus zit die gevangen in lagere snelheden

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 21, 2025

Het is zoals het is ​@Basvk . Je zal moeten wachten tot je contractvrij bent. Mijn advies is om nooit een contract af te sluiten met een looptijd van één jaar. Vaak wel iets duurder maar wel meer flexibiliteit. 

Basvk
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

@Joep1965 Achteraf gezien is het zelfs duurder, ik ben heel tevreden over het technische product van KPN, maar zal toch zeker niemand adviseren om naar KPN over te stappen. Maar bedankt voor je antwoord. 

Basvk
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

Het kromme van dit alles voor mij persoonlijk is:

• ik wil upgraden niet downgraden
  • ik wil niet minder betalen, maar meer
  • ik wil niet van mijn 2 jarig contract af
  • ik hoef zelfs geen nieuw modem

Ik wil alleen maar mijn verbinding upgraden. Maar blijkbaar wil KPN dit niet.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 21, 2025

Hussel omzetten van 1Gbit naar 4Gbit

Mischien werkt het linkje..  Ik blijf ruzie hebben met die dingen. 

Basvk
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

@Eddy75 Bedank, die had ik al gezien, maar dat gaat alleen maar als je contact vrij bent volgens de persoon van de helpdesk die ik aan de lijn had, verder kon die mij ook geen valide redenen geven.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 21, 2025

Gewoon een aantal keren proberen bij verschillende helpdeskmedewerkers.   Totdat je de goede te pakken hebt  :) 

• May 21, 2025

Gewoon een aantal keren proberen bij verschillende helpdeskmedewerkers.   Totdat je de goede te pakken hebt  :) 

Ik denk niet dat da wat uithaalt. Zelfs als een medewerker wil, dan krijgt die het niet voor elkaar lijkt me. Ik denk dat het computersysteem dat gewoon niet toelaat.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 21, 2025

Niet geschoten is altijd mis.   

Ik ken meerdere gevallen waar het zonder problemen wel gelukt is. 

Basvk
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

@Eddy75 ​@Marlon92 Inmiddels drie medewerkers aan de lijn gehad en drie verschillende antwoorden, KPN weet het volgens mij zelf ook niet. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Basvk, allereerst welkom hier. 

Ik snap je wens goed en baal er ook van dat ik je moet teleurstellen. Dit is inderdaad afhankelijk van het afgesloten contract. Ik hoop dat de huidige snelheid toch voldoende is tot we je mogen overzetten naar de hoogste versie. 

Basvk
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Hallo ​@Alex van KPN, bedankt voor je antwoord, maar kan jij mij dan verklaren waarom:

• Ik een product wat niet meer bestaat wel kan verlengen.
  • Dat er op jullie site staat dat bij een aanpassing van het Hussel contract dit automatisch omgezet wordt naar een KPN Combivoordeel contract, https://www.kpn.com/kpn-compleet-hussel-is-combivoordeel. Mijn telefoon abonnement is wel automatisch omgezet naar een nieuw (en goedkoper) contact maar mijn internet niet.
  • Als ik mijn contract met twee jaar verleng ik niet alle snelheid kan kiezen, nog maar we hebben het hier over upgraden niet downgraden en dit nergens vermeld staat. Het downgraden van mijn  snelheid is trouwens duurder dus dat lijkt me ook niet te kloppen.
  • De medewerkers van KPN het ook niet weten of zeggen dat ze het aanpassen maar dan niet doen.
  • Op de snelheid pagina staat dat ik 4gbit/s snelheid kan krijgen maar ik het niet kan kiezen.

Ik hoop dat je deze vragen kan beantwoorden of kan doorspelen naar iemand die mij er wel antwoord op kan geven.

Groeten Bas