Skip to main content

Ik heb een idee. Volgens mij best een gat in de markt. KPN de eerste provider, die zoiets biedt? Ik zou wel een pre paid internet abonnement willen hebben. We hebben nu ziggo. Maar als die er een keer uitligt of een storing heeft, dan wil ik (natuurlijk tegen betaling) probleemloos kunnen overschakelen naar KPN.

Hoe ik het voor me zie?

Bv betaal ik eenmalige aansluitkosten. En zodra ik data verbruik bij KPN gaat mijn pre paid periode in. (betaal ik per mb of per week??) Vooral voor bedrijven, die bv pinbetalingen via internet doen, zou dit een ideale oplossing zijn. Ook hier thuis zou ik er best iets voor overhebben om een extra internetmogelijkheid achter de hand te hebben als reserve.

Maar mocht KPN dit idee overnemen, dan wil ik natuurlijk als bedenker een gratis aansluiting.. :-))

Hallo @Anton-Bavel , die mogelijkheid is er al, als je internet via Ziggo of via welke provider dan ook, er even uit ligt en je hebt ook een mobiel abo met internet kun je je telefoon als hotspot inzetten voor internetten.

 


Beste Jan, Dat had ik ook bedacht, maar de meeste apparaten in mijn huis zitten aan mijn router vast en die kan ik niet zo maar naar mijn mobiel overzetten. (bv mijn ip telefoon en mijn vaste computers)  Ik zou in geval van storing de draad van mijn ziggo router naar mijn eigen router willen wisselen naar van kpn router naar mijn eigen router. Dan blijft alles in huis het toch gewoon doen. Dus die KPN router hoeft het alleen maar te doen in noodgevallen. (Maar mocht ziggo er te vaak uit liggen, dan kan ik vrij moeiteloos definitief overschakelen naar KPN. En daar heeft KPN dan weer voordeel aan)


Een beetje dus als verwachten van je dealer dat die een auto bij je op pad parkeert, gratis, of zo goed als gratis, zodat als je eigen auto stuk is, dat je zo in die auto kan stappen. En dat je er dan pas voor gaat betalen 🤔 begrijp ik dat goed?


Ik heb wel eens een paar dagen storing gehad, dat dus mn Experiabox het niet deed. Ik kreeg toen 25 gb data op mn mobiel. Die ingesteld als hotspot. Daar een laptop mee verbonden. Het internet gedeeld op de LAN poort van die laptop, in Windows doe je dat met een paar muisklikken. En daar mn 2de router aangekoppeld. 


Mijn printer, scanner, ip telefoon doen het allemaal lekkerder als internet uit mijn router komt.

Internet uit een draadje, welk draadje kapot is. Dan liever even tijdelijk overstappen op een “leen-draadje”. Dan heb ik die 2 “draadjes” (glasvezel en ziggo) tenminste niet voor niks in huis liggen.

ps inderdaad krijg ik bij mijn dealer ook een leenauto, als die van mij het begeeft. En daar betaal ik ook voor. Voor KPN als reserve wil ik ook wel betalen.  


Mijn printer, scanner, ip telefoon doen het allemaal lekkerder als internet uit mijn router komt.

Grotendeels onzin. Internet is gewoon internet. Waar dat vandaan komt maakt geen bal uit. Ja het is wat trager via 4G. Maar een tijdelijke oplossing is nu 1maal bijna altijd minder. Dat moet niet geven voor die ene x in 10 jaar dat da voorkomt. En je printer of scanner hebben überhaupt helemaal geen internet nodig.


ps inderdaad krijg ik bij mijn dealer ook een leenauto, als die van mij het begeeft. En daar betaal ik ook voor. Voor KPN als reserve wil ik ook wel betalen.  

Die tijdenlijke lease auto staat niet bij u op pad te wachten. Van KPN verwacht je dat dan wel. Prima, een abonnement afsluiten kun je hier: http://kpn.com 😉


Het internet van KPN ligt er zelden uit. Al zeker 2 jaar niet meer gehad. Van Ziggo hoor ik, helaas, andere verhalen. Ook via hun forum.

Zodra mijn internet thuis er uit zou liggen zou ik met de laptop de HOTSPOT van de smartphone gebruiken.

Is het abonnement van je phone bij dezelfde provider dan krijg je vaak ook, net als Nick83 bij KPN, extra GB op je telefoon. Dan moet er wel een storing zijn aan de kant van de provider.