Skip to main content

Beste Forum leden,

Ik heb een vraagje, afgelopen vrijdag werd er bij mij aan de deur aangebeld door een medewerker van Delta. Hij vertelde dat Delta bezig was om glasvezelkabel in mijn buurt (Zwijndrecht) aan het leggen. Maar een collega van hem heeft verkeerde foto genomen van het appartement tot betrekking tot de aansluiting van de glasvezelkabel. Vervolgens vroeg hij of hij een foto mag maken van mijn meterkast. Hij heeft een foto gemaakt, maar nu maak ik me wel zorgen. Ik vond dit apart i.v.m. dat ik een klant ben van KPN en niet van Delta. Ik maak me zorgen of dit een nieuwe soort oplichting is? Heeft iemand dit ook mee gemaakt? 

Delta kan ook naast KPN glasvezel aanleggen, KPN doet het ook om te zien waar de kabel het best kan binnen komen. Zie ook

Nu is het gratis, als je later laten aanleggen, kost veel geld


Gratis? Dus ik kan nu KPN bellen zodat ze langs komen om me gratis aansluiten? Zo ja kan ik dan gelijk ook een glasvezel abonnement nemen?


Went je eerst maar eens tot de website van Delta Netwerk,... Daar vind je alle informatie over hun glasvezel campagne,.. Erg bijzonder om het direct oplichting te noemen. Vreemde gedachte,… Delta heeft vooraf op zeker voldoende campagne gevoerd,...

Je vraagt nu iets aan kpn,waar kpn niks mee kan 🤣


Gratis? Dus ik kan nu KPN bellen zodat ze langs komen om me gratis aansluiten? Zo ja kan ik dan gelijk ook een glasvezel abonnement nemen?

U kunt hiervoor alleen met KPN bellen als er een glasvezel aansluiting van KPN aanwezig is. 

 

Als het bij u om een aansluiting van Delta Fiber gaat heeft het weinig nut om met KPN te bellen.

 

 


https://www.zwijndrecht.nl/Inwoners/Alle_onderwerpen/Glasvezel
https://www.deltanetwerk.nl/zwijndrecht-heerjansdam
Ter info: KPN levert niet over het glasvezelnetwerk van Delta.


Delta Fiber is bij jouw in de buurt glasvezel aan het aanleggen. Meestal komt het in de meterkast, daar maken ze inderdaad foto's voor.

Toen kpn / Glasdraad hier startte deden zij dat ook.

Overigens levert KPN niet via het glasvezel van Delta Fiber! Je kunt gewoon KPN blijven afnemen via de koper aansluiting (VDSL).

Ook als je nu geen abonnement bij Delta.nl, Caiway.nl, Fiber.nl of Online.nl neemt is de eerste aanleg gratis. Hij kan er maar zitten, hè. Dit zijn de providers via Delta glasvezel. Ook Odido.nl is nog mogelijk maar dan heb je wel een toeslag van 10 euro per maand bovenop de standaard prijs op de site.

 


@JB22_  Ik heb nog nooit meegemaakt dat er iemand langs komt van een andere bedrijf om een foto van mijn meterkast maakt voor een bepaalde aansluiting. Het voelt apart aan. Daarom vraag ik hier binnen de forum aan mensen die ervaring hebben hiermee of dit misschien een soort oplichting is. Wellicht kunnen men hier mij advies geven. Ik noem het geen oplichting maar mee vroeg het.

@Galdor68 Ik weet niet zeker of ik een glasvezel aansluiting heb. Hoe kan ik dat zien? 

@PeterG Jouw antwoord is duidelijk. Maar ik zit nu bij KPN en ik wil graag glasvezel, is er nog mogelijkheden?


@Jaf15 Als delta de gravenvergunning voor jouw wijk al heeft, kan kpn misschien pas over 10 jaren graven. In mijn stadt is in een wijk dela bezig, in ander wijk weer kpn maar niet overlappend


@Jaf15 Als delta de gravenvergunning voor jouw wijk al heeft, kan kpn misschien pas over 10 jaren graven. In mijn stadt is in een wijk dela bezig, in ander wijk weer kpn maar niet overlappend

Dit is reinste onzin als ik het netjes zeg. De gemeente mag volgens de telecom wet maximaal 1 jaar graafrust op leggen. Dus als Delta nu bezig mag KPN volgend jaar er naast liggen als KPN dit wilt.

Er zijn heel soms uitzonderingen mogelijk, in mijn omgeving hebben we er 1 en dat is de binnenstad van de plaats Brielle aangezien dat monumentaal is. Maar ook hier komt als het goed is over niet al te lange tijd glas. 


Maar ik zit nu bij KPN en ik wil graag glasvezel, is er nog mogelijkheden?

Euh. Niet kpn via Delta Fiber glasvezel.

Met koper/DSL is niets mis! Met een download van 50 Mb/s of meer heb je voor een gemiddeld huishouden een goede en betrouwbare verbinding. En RUIM voldoende bandbreedte. Want dat wordt overschat. KPN HD TV = 7,2 Mb/s. Netlfix HD 5 Mb/s; 4k 15 Mb/s.

Wat is trouwens momenteel de maximale snelheid die je via DSL kunt krijgen. Dat kan je hier checken met je postcode: https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja.

Voorlopig heb je de volgend opties

koper/DSL: KPN en diverse anderen

Delta Fiber: Delta.nl, Caiway.nl, Fiber.nl, Online.nl. Odido met € 10 per maand toeslag.

 

KPN wil de komende jaren alle koperdraad vervangen door glasvezel. Dus er komt vast óók nog kpn glasvezel in je woonplaats. Dan heb je dus 2 glasvezel aansluitingen.


Wat de oorspronkelijke vraag betreft het maken van een foto van de meterkast of een andere plek waar een aansluiting moet komen is heel normaal. 

Een paar jaar geleden is dat hier ten tijde van de uitrol van glasvezel ook gedaan.

 

 

 

Â