Skip to main content

Mijn download snelheid is slechts 100 mbit ipv 1000 mbit. Ik heb een glasvezel gigabit contract, met 1gb up en downloaden. Ik denk dat er "technisch" niet het goede abonnement is aangezet. 

Is het resetten via de online tool wél gelukt @Ronald Zuid?


In heb de reset via de online tool gedaan. Met hetzelfde resultaat. Up&download 94mb. Nogmaals ook dit is geen fabrieksreset. Mijn eigen naam en ww blijven bestaan. Ik heb voor maandag 22 jan een monteur besteld. Ik denk dat ik niets meer kan doen. Ik hoop dat ie een ander modem bij hem heeft om te kijken of het daar aan licht. Ik wil mijn bestelde snelheid hebben (1gb). Daar betaal ik ook voor. 


Mijn eigen naam en ww blijven bestaan.

Klopt, die worden na de factory reset vanuit de centrale beheeromgeving van KPN weer teruggezet op de Experia/KPN Box.

Nogmaals, die 94Mbps riekt toch echt naar een fysieke 100Mbps verbinding en niet anders.

Mijn vermoeden is nu dat de ingebouwde switch van jouw Experia/KPN Box brak is.


Fijn dat er morgen een monteur komt @Ronald Zuid, om dit even goed te onderzoeken. Ik heb ook het vermoeden dat het probleem bij het modem gezocht moet worden, monteurs hebben er altijd wel 1 bij zich dus dit zal getest kunnen worden. Laat je morgen weten hoe het is gegaan?


Ik wilde alvast mijn laptop aan het modem koppelen om te laten zien aan de monteur wat mijn probleem was (94mbps ipv 1000mbps). En wat schetste mijn verbazing: door de resets had ik ineens de gewenste snelheid in de meterkast (ik had al eens getest met mijn laptop rechtstreeks aan modem, maar geen resultaat). Dus ik naar mijn kantoor want daar was nog steeds de lage snelheid. Mijn computer rechtstreeks op de muuraansluiting gehangen: 970mbps!!! Yes. Ik had van de KPN monteur een switch gekregen/gekocht, want ik kwam aansluitingen te kort. Deze switch verwijderd en een eigen switch ertussen gezet: en ook nu: 970mbps. De switch van de KPN was dus de boosdoener waardoor ik in mijn kantoor maar op 94mbps kwam. Ik kon de monteur nog annuleren gelukkig. Probleem opgelost. Ook het kopiëren van mijn pc naar de NAS server gaat weer op "gewone snelheid". 3 a 4 keer zo snel als gisteren. Ik ben blij dat het opgelost is. Het heeft wat moeite gekost. 


een switch vanuit kpn die niet goed werkt , zit daar geen garantie op


Wat was het merk en type van de switch die in jouw kantoor stond?


Ah, dus de boosdoener is gevonden, top! Wel jammer dat we dit niet eerder op hebben gemerkt, aangezien je wel van alles en nogwat getest hebt😬Maar super dat het nu in orde is en je eindelijk van de hoge snelheid kunt genieten 😊


Ah, dus de boosdoener is gevonden, top! Wel jammer dat we dit niet eerder op hebben gemerkt, aangezien je wel van alles en nogwat getest hebt😬Maar super dat het nu in rode is en je eindelijk van de hoge snelheid kunt genieten 😊

ik lees dit

 

"Yes. Ik had van de KPN monteur een switch gekregen/gekocht, want ik kwam aansluitingen te kort. Deze switch verwijderd en een eigen switch ertussen gezet: en ook nu: 970mbps. De switch van de KPN was dus de boosdoener waardoor ik in mijn kantoor maar op 94mbps kwam"

dan vraag ik me af is er dan geen recht op vergoeding oid 


Ah, dus de boosdoener is gevonden, top! Wel jammer dat we dit niet eerder op hebben gemerkt, aangezien je wel van alles en nogwat getest hebt😬Maar super dat het nu in rode is en je eindelijk van de hoge snelheid kunt genieten 😊

ik lees dit

 

"Yes. Ik had van de KPN monteur een switch gekregen/gekocht, want ik kwam aansluitingen te kort. Deze switch verwijderd en een eigen switch ertussen gezet: en ook nu: 970mbps. De switch van de KPN was dus de boosdoener waardoor ik in mijn kantoor maar op 94mbps kwam"

dan vraag ik me af is er dan geen recht op vergoeding oid 

Recht op vergoeding niet, maar garantie wel. Als het eenNetgear switch is zit er levenslange garantie op @Ronald Zuid en als het een TP-Link switch is 2 jaar of langer, dat weet ik niet zo.


Ah, dus de boosdoener is gevonden, top! Wel jammer dat we dit niet eerder op hebben gemerkt, aangezien je wel van alles en nogwat getest hebt😬Maar super dat het nu in rode is en je eindelijk van de hoge snelheid kunt genieten 😊

ik lees dit

 

"Yes. Ik had van de KPN monteur een switch gekregen/gekocht, want ik kwam aansluitingen te kort. Deze switch verwijderd en een eigen switch ertussen gezet: en ook nu: 970mbps. De switch van de KPN was dus de boosdoener waardoor ik in mijn kantoor maar op 94mbps kwam"

dan vraag ik me af is er dan geen recht op vergoeding oid 

Recht op vergoeding niet, maar garantie wel. Als het eenNetgear switch is zit er levenslange garantie op @Ronald Zuid en als het een TP-Link switch is 2 jaar of langer, dat weet ik niet zo.

naja ik vind dat kpn hierin ook wel wat mag doen

de switch is geleverd/verkocht door hun eigen monteur , en daarmee is dus nu het probleem opgelost nu die er tussen uit is, dan vind ik dat een gedeelte van de schuld/verantwoordelijkheid bij kpn zelf ligt 

 

ben benieuwd wat kpn nog meer hierover kan oordelen 


Ik lees mee en zag al eerder in de eerste reactie :

…..
Hoe heb je de test uitgevoerd? Via een PC bekabeld rechtstreeks op je experiabox? Of zit er nog apparatuur tussen? . . .

Deze test had dat direct al duidelijk gemaakt, nu blijkt dat er nog een ander apparaat tussen zat wat de oorzaak was . .
Of lees ik ergens overheen ? ( dat heb je/ik met zoveel berichten wel eens )

//  Fout zoeken is = uitsluiten waar bij je niets moet uitsluiten //


De snelheid wordt dus wel gewoon gehaald. KPN levert wat overeen is gekomen. Vergoeding of wat dan ook is helemaal niet aan de orde. In ieder geval, wat al heel fijn is, het probleem is opgelost! 


@Maja van KPN is er vanuit kpn echt niks mogelijk mijn mening is nog steeds dat door toedoen van door kpn geleverde apparatuur (via zelfs een eigen kpn monteur (waarbij je ook garantie hebt op het bezoek / geleverde spullen ), het thuisnetwerk niet optimaal werkte 


Een thuisnetwerk valt niet onder de verantwoording van, in dit geval, KPN. Ook Ziggo sluit dit uit. Het zou wat zijn zeg. KPN hoeft dan ook niets te vergoeden. En hopelijk, en dat is mijn mening die ook niet relevant is, maar wil het toch zeggen, gaan ze hier ook niet mee aan de slag. De verbinding werkt en voldoet volgens de voorwaarden, simpel. 

 

Hoe dan ook, KPN beslist 🙂