Skip to main content

Hallo ik ervaar al enige tijd packet loss. waardoor gamen bijna onmogelijk wordt.

het varieert tussen 2-100% heb mijn xbox en de laptop bekabeld.

 


Dat is zo lastig te zien, sommige servers bouncen alle pings, en dan lijkt het op 100% packet loss. 
Het is met IPV6 ook lastig om de server te zien.
 

Het verrast me al wel dat je een laag (maar toch) percentage PL al op de FB hebt, dat zou eigenlijk niet mogen. In een goed bekabelt netwerk zie je eigenlijk geen PL. Je zou dit ook eens moeten onderzoeken.


Zou aan de FB zelf kunnen liggen? of met de kabel van het glasvezel kastje naar de FB toe?


Lijkt me niet de FB

doorgaans wordt packet loss veroorzaakt door slechte verbinding, of door overload van een poort. Bijvoorbeeld door een multicast op je netwerk. 
Je zou eens een voor een de kabels uit je FB kunnen trekken, en zien of, bij afwezigheid van een bepaalde “tak”, de PL ophoudt.

Of andersom, alles eruit en eerst alleen met 1 kabel op de pc waarvan je meet, en dan een voor een weer bijschakelen.


Dat heeft helaas niet geholpen.


zo ziet het er op dit moment uit via pingplotter


Dat heeft natuurlijk niet geholpen, de bedoeling is om een diagnose te maken.

Na elke kabel eruit of erin, opnieuw pingen, en dan kijken wanneer het optreedt.

Of treedt het altijd op? dan kabel en PC checken. Heb je DSL? dan ook eens in je modem kijken bij de DSL statistieken. Hoe zien die eruit?


Het probleem treed helaas altijd op. kabels van de modem naar pc en xbox vervangen en gechecked maar zelfde resultaat ook. DSL staat uit op de FB


Misschien is het handiger als kpn de meting doet of het signaal goed aankomt in huis.

Om uit te sluiten dat het probleem van buitenaf komt. 


Ik lees hier ook vaak dat ipv6 soms problemen veroorzaakt probeer die is uit te zetten om te zien of dat verbetering brengt 


Probeer ipv6 uit te zetten op je xbox (of modem in geheel) en probeer ook eens andere DNS instellingen dan die van KPN-zelf bijv die van Cloudflare (1.1.1.1) of Google (8.8.8.8) wellicht zit er in de requests die er gemaakt moeten worden vertraging.


Ik zou de helplijn bellen. Als je de FB via kpn hebt, dan heb je ook de speciale helpdesk erbij. Normaliter mag je op een goede lijn geen/slechts sporadisch PL zien.

 

Welke Fritzbox heb je?


Als ik thuis ben vanavond zal ik proberen ipv6 uit te zetten en de dns veranderen. Dat laat ik jullie nog weten hoe dat gaat. En anders bel ik de helplijn. Ik heb de fritzbox 7590.


Heb ipv6 uit gezet en DNS instellingen veranderd. Helaas ervaar ik nog steeds packet loss.


Goedemorgen @G.Groenhof en welkom hier op ons forum :)

Ik zou de helplijn bellen. Als je de FB via kpn hebt, dan heb je ook de speciale helpdesk erbij. Normaliter mag je op een goede lijn geen/slechts sporadisch PL zien.

 

Welke Fritzbox heb je?

Dit is het ook eerste advies wat ik je mee zou willen geven! Heb je inmiddels ook al contact hierover gehad? En zo ja, wat is hier precies uitgekomen?