Skip to main content
Vraag

Ik ga weg bij KPN vanwege instabiel internet

• May 7, 2026
  • 10 reacties
  • 134 keer bekeken

Ik moet nog tot  september maar dan ben ik echt weg.  Zo zuinig als ik ben heb ik nog steeds dezelfde aparatuur. TV , LAPTOP enz enz. dus mijn verbruik  en of behoefte is niet meer of minder. Maar ik kan maar max 34 binnen halen omdat de kabel niet meer toelaat. Glasvezel gaat nog een jaar duren. Maar dat is zelfs  al niet genoeg om zonder storingen of onderbrekingen tv te kijken. Ned 1  is niet  meer te bekijken. Er gaat geen  maand voorbij dat ik hulp nodig heb van een monteur om internet te houden. Ik ga naar de kabel  en dan naar glasvezel.  Jammer  want ik  ben al zo lang klant dat  ik blij moet zijn met …..  blijmakertjes. 

10 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 11, 2026

Goedemorgen ​@zure buffel en bedankt voorjouw bericht, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai :(

Spijtig om te lezen dat je ons gaat verlaten maar anderzijds begrijp ik het tot een bepaalde hoogte natuurlijk ook wel. Op zich zou je met een bandbreedte van 34 Mbit/s voldoende snelheid moeten hebben om zonder problemen televisie te kijken maar ik begrijp ook dat daar in jouw geval geen sprake van is omdat er met regelmaat een monteur langs moet komen. Dan snap ik heel goed dat je op een bepaald punt toch een deurtje verder gaat kijken. Weet natuurlijk ook dat je in de toekomst altijd weer welkom bent en ik hoop oprecht dat je straks met je nieuwe provider niet meer tegen dezelfde problemen aan gaat lopen! 🙏🏻

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 11, 2026

Beste Jan, ik heb zelf een aantal opties gegeven om het te verbeteren.   Maar het begint steeds weer  met die chatbot, dan doorlopen we weer dezelfde stappen, uiteindelijk word er weer  wat veranderd en dan gaat het  3 dagen goed en  kan ik weer bellen .  De aangeboden  opties waren o.a. pairbonding ,  de buitengebiedoplossingen zoals   4/ 5 G , glasvezel  en via sateliet.  Dat sommige niet leverbaar zijn kan ik nog snappen maar helemaal  niets mogelijk ????? Hadden ze het maar gedaan of beter gezegd  waren er maar mensen bij kpn die niet van een lijstje af moeten werken en verder denken dan was ik nu nog  klant geweest . Maar  zelfs nu gaat het  mis met  het opzeggen. 2x mobiel en thuisinternet met  een aantal extra's.  heb vandaag alweer  maar gebeld zodat  het  uiteindelijk toch goed gaat komen.Nu kom ik nooit meer terug.

JanD
Superuser
  • May 11, 2026

Beste ​@zure buffel als je vóór 1 juni a.s. een mail krijgt van KPN over de nieuwe voorwaarden die vanaf 1 juni gaan gelden ben je 30 dagen contractvrij en kun je meteen weg en/of overstappen en hoef je niet tot september te wachten.

Heb je meerdere producten van KPN,dus vast internet en mobiel, moet je 2 mails ontvangen.

Je kunt per mail van het betreffende product alleen dat product opzeggen, dus niet beide tegelijk.

Succes

• May 11, 2026

Op zich zou je met een bandbreedte van 34 Mbit/s voldoende snelheid moeten hebben om zonder problemen televisie te kijken

Zeker, en daar bij ook nog normaal internet gebruik moet zeker kunnen.

Als er toch iets niet goed werkt dan is er wat anders aan de hand, dat is zeker.
We zien we hier vaker dat er naar de vermeende “lage” snelheid wordt gewezen maar dat leidt af van het werkelijke probleem. Ik ben weer zeer benieuwd wat er technisch mis gaat.

Maar, inderdaad, erg lastig als er iets niet goed werkt en als je daar bij ook niet goed geholpen kan worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 11, 2026

Ik   heb alles aan laten sluiten voor de zekerheid omdat ik geen vertrouwen had in de voorgaande  bewoners..   Dus toen kwam monteur 2 en die vertelde dat ik het verkeerd had aangesloten .  Ik kreeg zelfs een rekening.   Toen heb ik maar toe gegeven  dat zijn collega het gedaan had.  Een maandje later weer geen verbinding en dat bleek in de centrale te zitten. draadje verwijderd door een monteur. Ach ja kan gebeuren.  En toen begon het ...oplossen , monteur, oplossen, chatbot ,oplossen monteur enz enz enz. . De tv zit met een kabel aangesloten,  de rest  4 personen zit met wifi.  Ik heb verteld dat  wifi altijd wat trager is en varbaarder voor verstoringen.     ondanks met  4 man en TV op   aansluiting van  max 35 geen klachten over snelheid.  En die liep heel makkelijk  van 34 naar 12 en weer terug dus…  vind ik ondanks alles toch wel netjes .  Maar …...geen stabiel is wat ander dan geen verbinding. en het is heel makkelijk op te lossen door  het plattelands gebeuren te geven aan mij .  het  zou maar voor een klein jaartje zijn  want dan gingen we over naar glasvezel. Maar zoals ik al zei ….. we werken een lijstje af en  denken zelf niet na.  en dat  van die mails klopt niet helemaal hoor .  ik heb een mail gekregen inderdaad maar   mijn ene mobiel word wel verhoogd en de andere niet ?!?!  Dus dat klopt ook niet want dat is onderscheid maken  en dat is niet toegestaan  . En wettelijk is alles onder 1 noemenr geschreven want alles op 1 huisadres valt onder 1 klantnummer of contractant.  Dus  di en mail zorgt er voor  dat  alles  opgezegd kan worden .  Kpn heeft de boot al gemist met glasvezel en nu proberen ze ook nog de klanten te  naa………  beetje jammer allemaal.  En ja   er zijn echt wel goede  werknemers hoor bij KPN maar ook veel  mensen die er  hun geld krijgen. 

• May 11, 2026

Erg vervelend allemaal.
Het kan zo simpel zijn als een slechte verbinding ergens, in de lijn naar de centrale/straatkast, het kan ook in huis zijn.
Of een slechte kabel in de straat waardoor er ook water in kan komen.

Om verder onderzoek te doen zou je “in het modem kunnen kijken” met een www browser, zie dit :

En dan zoeken ( crtl+F ) in de pagina naar “mijnmodem”
Ik meen dat er geen log wordt bijgehouden door het kpn modem (experiabox), helaas.
Daar heb ik bij een fritzbox in het verleden veel gemak van gehad, met soortgelijke problemen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 11, 2026

alles wijst volgens verschillende monteurs naar de versleten kabel.   Er kan ook niet  meer  dan max 35 over de kabel heen  zeggen ze . Het  grootste probleem is dan ook  dat  iemand  ,wat zijn functie ook is,roept   van de kabel is versleten en  glasvezel komt er aan dat iedereen daar in berust. Nou had voor  sneller internet gezorgd via de 4/5G . Dan  was  alles in orde geweest . Nu heb ik zoiets van : al moet ik terug naar een kleitablet maar terug naar KPN ga ik niet meer

• May 11, 2026

Nou ja, een kabel slijt niet van het gebruik, wel door veroudering en beschadigingen.

Er kan ook niet  meer  dan max 35 over de kabel heen  zeggen ze . 

Dat is dan door de lengte van de kabel, maar er zal nog meer aan de hand zijn waardoor het soms helemaal niet meer werkt.

Kun je wat met mijn vorige bericht ?
zijn er buren met dezelfde problemen ?

Over glasvezel aanleg, dat heeft tijd nodig om het hele land te doen, net als bij de aanleg van de koperlijnen toen, maarrrr, even gezocht in mijn eigen berichten met de term “laaghangend fruit” :

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 11, 2026

Als ik eerlijk ben ga ik niet verder meer op zoek want  A  er is niemand die luisterd  en B dan ga ik  op zoek voor KPN. Maar  het is inderdaad een feit dat er  door omstandigheden van buitenaf ( vocht)  invloed heeft op de kabel.  Zodra de grond nat is meestal een dag na een regenbui zijn er problemen . En de buren zijn geen klant bij  KPN. Ik weet wel dat er  een verplegings tehuis is  waar ze heel veel klachten hebben.  Maar dar word ook niks aan gedaan omdat  die mensen vaak al dood zijn voordat er actie ondernomen word.   Ik weet niet  of dat  de KPN is of  de kinderen van de bewoners . (vermoedelijk de laatste mogelijkheid)

• May 12, 2026

Hier een soortgelijk probleem :

Wat heel verstorend werkt bij DSL is een loze aftakleiding, voor een 2e telefoon, dat geeft echo’s die de digitale signalen verstoren.
Het beste direct aansluiten op de kabel uit de straat.

NB, de telefoon - koperlijnen zijn nooit bedoeld voor dit gebruik, met heel veel knappe technische truken is het toch gelukt binnen de mogelijkheden, maar met beperkingen.