Skip to main content

Mijn WiFi is extreem langzaam, geen flauw idee wat de probleem is, maar ik heb mijn modem al een paar keer gereset en het is nog steeds langzaam. Zou iemand misschien weten waar de probleem kan liggen?

1e stap is altijd om met een bekabelde computer een snelheidstest te doen via Speedtest.net. Die snelheid moet in de buurt komen van de snelheid waar je voor betaalt.

Tweede stap is dan met een wifi laptop naast de Experia te gaan staan en dan hetzelfde doen. 


Welkom bij ons op het forum @Noobeling. 1.1 Mbit/s is niet zoveel inderdaad! Net als Emiel ben ik ook benieuwd welke snelheid je haalt als je het via een kabel test. Dat geeft een beter beeld van de snelheid die bij het modem aankomt. Doordat het Wifi signaal door de lucht gaat zou het kunnen dat die door externe factoren beïnvloed wordt en dat het resultaat lager maakt. Heb je glasvezel of een koperverbinding? Als het een koperverbinding is kan het ook zijn dat de 50 Mbit/s niet haalbaar is op jouw adres. Om met je mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig zoals je merkt.

Als de snelheid via een kabel wel beter is kan je de Wifi Manager via onze website ook proberen.Â