Ik merk ook dat mijn verbinding minder snel is dan wat er beloofd wordt volgens het afgenomen product.
Ik heb een 1GB glasvezel verbinding maar haal dit dus niet qua download (en wel bijna qua upload).
Hieronder een test via de Ookla app in win10:
Tevens getest via de 'KPN glasvezel speedtest’ (https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm) maar die haalt structureel nog minder bij download (tussen de 200 en 600Mbps).
Nu had ik een dame aan de lijn van de servicedesk en die gaf aan dat KPN hun snelheid niet kunnen garanderen…??
Dus ik betaal voor 1GB verbinding, maar ze kunnen het niet garanderen… (want ze gaf aan dat bijna niemand dat haalt).
Tevens krijg je dan het standaard verhaal dat het aan je kabels/hardware kan liggen.
En dat zou ook kunnen, maar bij upload haal ik wel bijna de snelheid. Dan moet download ook dan toch in de buurt moeten komen?
Nu snap ik best dat het kan liggen aan de bron waar je van download (die moet ook de 1GB aan kunnen), maar dat mag je toch verwachten van een speedtest website (of app).
Dus waarom haal ik dit niet bij download.
Tevens snap ik dus niet dat de servicedesk dit 'zomaar’ gezegt, aangezien ik het wel bijna haal qua upload.
Ook gaf ze aan dat ik anders maar een abonnement lager moet gaan zitten (500Mbps) i.p.v. 1GB.
Mijn vraag was, waarom bieden jullie dit dan aan op mijn adres.
Dan moet ik de snelheid toch ook kunnen halen (en anders bijna, en niet maar 75%)?
Nu las ik wel dat henk zijn firewall had gewisseld, maar hoe doe je dat?
Tevens gebruik ik een Frits!box 7581 als modem/router.
Maar deze is naar mijn mening ook niet de bottleneck aangezien hij ook bijna 1GB aan data kan versturen.
Wie o wie heeft een advies om de snelheid omhoog te krijgen?
Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt