Skip to main content

wij hebben glasvezel internet als ik de speedtest van kpn doe dan haal ik met gemak 90mb download en upload maar als ik iets ga downloaden dan red ik maximaal 11 mb per seconde download waar kan dit aan liggen ?

 

Een speedtest meet in bits. Bij het downloaden van een bestand word de snelheid weergegeven in bytes. 1 byte is 8 bits. Dus 11 mbyte is 88 mbit. Komt heel dicht in de buurt van die 90.


ohja ok maar wij hebben wel het 1000 Mbps abonnoment

 


Dan heeft u de pc of laptop misschien bekabeld aangesloten? Al eens een andere kabel geprobeerd? Staat er een switch tussen? Misschien een oud traag ding? 


Hoi @Rick Limburg, welkom bij ons op het forum. De downloadsnelheid van 11 MB/s en de speedtest van 90 Mbit/s komen aardig overeen zoals Nick al noemt. Daar is niet zoveel geks aan. Met een abonnement van 1000 Mbit/s is het inderdaad wel wat aan de lage kant. Om daar meer over te kunnen zeggen hebben we meer informatie nodig, naast de vragen van Nick:

  • Is dit op een bekabeld of draadloos apparaat gemeten? 
  • Heb je al eens een andere kabel geprobeerd?
  • Zijn er andere apparaten in het netwerk aangesloten (zoals een switch)?
  • Werden er tijdens de meting andere dingen gedaan, zoals downloads of streamen?

Wij zien alleen wat jij ons verteld, we zien niet wat jij ziet. Hoe meer informatie je ons kunt geven, hoe meer we met je mee kunnen denken.


Het is gemeten op een bekabeld apparaat 

Nee ik heb nog geen andere kabel geprobeerd 

Hij geeft dit resultaat met switch ertussen en er niet tussen

Nee


Dat is heel letterlijk wat ik vroeg inderdaad. Als er meer dingen zijn bij jou weet ik die alleen als jij ze noemt. Als je wat uitgebreider kunt zijn helpt dat ons om met je mee te denken. Mocht je het makkelijker vinden om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, daarvoor zijn we bereikbaar op 0800-0402.

Heb je meerdere apparaten in huis, merk je deze snelheid op alle apparaten of alleen op deze? Als jij een compleet beeld kunt geven van de situatie kunnen wij ook meer zeggen.