Skip to main content

Ik heb exact hetzelfde. Ik betaal voor 1 Gbit internet maar ik haal maar net 550, zelfs s’nachts. Ik doe 10 testen en het max dat ik zie is een piek van 580.

Toen ik net het abbonement afsloot haalde ik minstens 980 Gbit en op de Wifi V6 soms zelfs 1.2 Gbit. Maar nu never nooit niet meer. 

Het is alsof KPN de lijn heeft geknepen in de hoop dat ik een 4 Gbit abbonement afsluit. Maar dat gaat never nooit gebeuren als ze niet leveren waarvoor ik betaal. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

@AlienP 

heeft u in ookla of een andere site voor speedtest al eens een andere server geselecteerd?

Zie het verschil:

Met een server in Lelystad:

Opstelling is een WiFi 7 meshrouter en een laptop die bedraad is gekoppeld met een meshrepeater.

IK heb precies het zelfde probleem. alles al gereset, rechtstreek op de modem.

toen ik net het abonnement had haalde ik 920 up en down

@Erwin1966 

Welke modem heeft u?

Goh ineens vandaag na plaatsen van mijn bevindingen haal ik rond de 900+ Mbit sinds 8 maanden, ongeacht welke server, Amersfoor Jonaz, Amsterlveen of Barendrecht.

Ben ook naar de KPN winkel geweest, en dat was helemaal treurig.

Moest de gast die mij bediende gaan uitleggen data over glasvezel data omgezet is in licht en dat light wordt omgezet in digitale data met dat kastje dat direct is aangesloten op de glasvezel kabel. Deze digitale data wordt naar de modem gezonden (natuurlijk in 2 richtingen, vezenden en ontvangen) De modem zet die data om in een ethersignaal (Wifi) zodat je ook draadloos kan internetten.

Volgens hem was een kabel van de modem rechtstreeks in de netwerkkaart van je PC wifi signaal over kabel. En dat de lage snelheid mogelijk te danken was aan de aan de slechte bekabeling.

Pffffff Dit was mijn reactie op zijn informatie. “KPN heeft compleet nieuwe kabels in mijn huis getrokken voor de aansluiting op de glasvezel en dat de verbinding en dat de download en uploadsnelheid diezelfde dag nog boven de 980 Mbit lag.

En toen werd het heeeeel stil in de winkel

^^

@Erwin1966

Welke modem heeft u?

KPN box 12

@Erwin1966

Welke modem heeft u?

KPN box 12

Dus bekabeld haalt u maar 600Mbps op een snelheid van 1 Gbps.

Heeft u al eens overwogen om een andere kabel aan te sluiten. Bijvoorkeur een CAT6.

Ik heb mijn probleem kunnen oplossen.

Bij mijn netwerk adapter stond de instelling speed & duplex op 1.0 Gbps full duplex

Op Auto Negotiation gezet en nu is het wel goed😀

Misschien heeft iemand anders hier ook wat aan.

Ik heb mijn probleem kunnen oplossen.

Bij mijn netwerk adapter stond de instelling speed & duplex op 1.0 Gbps full duplex

Op Auto Negotiation gezet en nu is het wel goed😀

Misschien heeft iemand anders hier ook wat aan.

Jammer dat dat alleen voor windows geldt.

Ik heb die optie in linux niet.

Goh ineens vandaag na plaatsen van mijn bevindingen haal ik rond de 900+ Mbit sinds 8 maanden, ongeacht welke server, Amersfoor Jonaz, Amsterlveen of Barendrecht.

Ha @AlienP, ik kan je beloven dat wij niets hebben gedaan! 😉 Maar vreemd is het wel, dat je nu ineens weer 900+ Mbit/s haalt. Laten we hopen (en er vanuit gaan) dat dit zo blijft. Zo niet, weet je ons te vinden! 

Super dat jij de oplossing gevonden hebt, @Erwin1966. Fijn dat je het hier nog even deelt. Wellicht help je er inderdaad andere klanten met dit probleem mee.😄

Reageer