Skip to main content

Hallo. Ik vraag mijn eigen al geruime tijd af waar kpn mee bezig is gezien het feit dat ik al maanden met moeite een download snelheid van 10mbps haal daar waar ik betaal voor 200mbps. En ja ik weet dat er een verschil in zit als t gaat om downloadsnelheid op een console. Maar dan is 10mbps nog steeds ver beneden hetgeen wat ik zou moeten krijgen. 

Daarnaast is er ook al maanden slecht tot geen 4G mobiel internet bereik ivm een mast die weg is gehaald. Maar ondertussen betaal ik wel voor 2 producten die ik dus niet naar toebehoren ontvang. 

Kan je wat meer over je setup vertellen ?
Hoe alles is aangesloten, heb je dsl of glasvezel ?
Hoe test je de genoemde snelheid ?


Kan je wat meer over je setup vertellen ?
Hoe alles is aangesloten, heb je dsl of glasvezel ?
Hoe test je de genoemde snelheid ?

Alles is aangesloten op kabel. 

Gewoon dsi. 

Ik test het niet want mijn console geeft tijdens de update aan hoeveel mbps ik heb. 


Kan je wat meer over je setup vertellen ?
Hoe alles is aangesloten, heb je dsl of glasvezel ?
Hoe test je de genoemde snelheid ?

Alles is aangesloten op kabel. 

Gewoon dsi. 

Ik test het niet want mijn console geeft tijdens de update aan hoeveel mbps ik heb. 

Maar dat is de download snelheid van de console servers, dat zegt niks over de snelheid van je thuis verbinding.
Als Sony of Microsoft (afhankelijk od je een PS / Xbox hebt) niet meer dan 15 Mbps levert ga je ook niet meer dan 15 Mbps binnen halen met een update.

Maar lees je Mbps of MB/s?
Want 15 MB/s = 125 Mbps, en dat is voor een console meer dan prima.


Microsoft geeft wel meer. Dan zal t MB's zijn want voorheen haalde hij makkelijk 120/150


Als ik op mijn PS5 kijk, via Netwerk → internet verbinding testen kom ik op 914 Mbps, dat zit dus behoorlijk in de buurt van mijn abo bij KPN. 
Bekabeld aangesloten.

Als je download van de servers, dan is het vanzelfsprekend lager want die zijn niet zo rap.😎


Ik download niet van de servers, als ik mijn internet verbinding test geeft hij ook aan dat ik 100+ heb maar ik krijg t niet 


Ik download niet van de servers, als ik mijn internet verbinding test geeft hij ook aan dat ik 100+ heb maar ik krijg t niet 

Een update gaat altijd via hun servers.