Skip to main content

De snelheid die ik meet 15 mb weegt niet op tegen de kosten. Als ik in m’n abbo kijk zou ik 100mb kunnen krijgen. 
hoe kan dit?

even bij het begin beginnen, hoe meet je die snelheid? wifi? Bekabeld? smartphone? De bedoeling is dat je bekabeld meet, dus rechtstreeks aangesloten met een ethernetkabel op de Experia en met ookla als app.


Via WiFi met een smartphone en de app van kpn zelf.
 


Welk type modem heb je? Heb je dit soort dingen in huis?

 


en als je bekabeld meet met een pc? Want daar garandeert KPN de snelheid op, niet op een smartphone met wifi.


Deze heb ik 


Ok en welk modem? 


Hallo @Geronimo66 heb je een glas- of een koperverbinding?

Indien glas moet je de 100Mbit/s gewoon kunnen halen, uitsluitend bekabeld gemeten. Draadloos meten is zinloos.

Indien koper dan heb je een abo TOT 100Mbit/s, hoe verder je van de centrale woont hoe kleiner de kans dat je die snelheid bekabeld haalt.

 


Ok en welk modem? 

De 10


Hallo @Geronimo66 , een vraag als beste antwoord markeren???

Geef ook s.v.p. antwoord op mijn vragen om een goede reactie te kunnen geven


Eerste keer dat ik hierop zit dus neem me niet kwalijk als ik op een verkeerd knopje drukt 


Hoi @Geronimo66 ,

Kan je eens inloggen via 192.168.2.254  en dan naar status->geavanceerd gaan en daarvan een screenshot plaatsen?De eerste keer laat je het wachtwoord leeg en druk je op inloggen waarna je een wachtwoord aan moet maken.


Eerste keer dat ik hierop zit dus neem me niet kwalijk als ik op een verkeerd knopje drukt 

Hallo @Geronimo66  oké, dan nog graag antwoord op mijn vragen die ik eerder stelde.

 


Koper


Koper

Hallo @Geronimo66 als je bekabeld een speedtest doet met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, wat meet je dan? doe de test 3x achter elkaar met korte tussenpozen en neem dan het gemiddelde.

 


Hoi @Geronimo66, de anderen hebben je al een aantal vragen gesteld om met je mee te kunnen denken zo te zien. Ze zijn alleen nog niet allemaal beantwoord. Om met jou mee te kunnen denken hebben we de antwoorden wel nodig, wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Daarom is het belangrijk om ons zoveel mogelijk informatie te geven. De belangrijkste vraag waar het antwoord nog op mist is deze:

en als je bekabeld meet met een pc? Want daar garandeert KPN de snelheid op, niet op een smartphone met wifi.

Kan je ons dat ook nog vertellen? Ook hier ben ik benieuwd naar:

Hoi @Geronimo66 ,

Kan je eens inloggen via 192.168.2.254  en dan naar status->geavanceerd gaan en daarvan een screenshot plaatsen?De eerste keer laat je het wachtwoord leeg en druk je op inloggen waarna je een wachtwoord aan moet maken.

 

Mocht je het makkelijker vinden om het telefonisch uit te leggen kan dat natuurlijk ook, daarvoor kan je ons bellen op 0800-0402.