Skip to main content

valt me op dat er door Kpn altijd naar de omgevingsfactoren wordt verwezen, de schuld ligt altijd ergens anders. Ik heb nu een half jaar hussel 100 abonn. maar tot op heden kom ik niet boven de 50 uit, welke snelheid check ik via internet ook doe, op pc, tablet of mobiel, waardeloos, en ik zit 3 à 4 mtr. van modem  snelheid slecht, wifi langzaam, was ik maar nooit overgegaan. Maar het ergste is dat ik nu voor die zogenaamde 100 wel dubbel betaal. Per e.v. gelegenheid snel weg van Kpn.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

valt me op dat er door Kpn altijd naar de omgevingsfactoren wordt verwezen, de schuld ligt altijd ergens anders. Ik heb nu een half jaar hussel 100 abonn. maar tot op heden kom ik niet boven de 50 uit, welke snelheid check ik via internet ook doe, op pc, tablet of mobiel, waardeloos, en ik zit 3 à 4 mtr. van modem  snelheid slecht, wifi langzaam, was ik maar nooit overgegaan. Maar het ergste is dat ik nu voor die zogenaamde 100 wel dubbel betaal. Per e.v. gelegenheid snel weg van Kpn.

 

Das toch geen reden om weg te gaan? Met wat aanpassingen zal dat vast verbetert kunnen worden.

Heb je de wifi manager al eens gedaan? 


Dag @fokker,

heb jij ook al eens geprobeerd de router en het NT kastje opnieuw op te starten? Als je dit geprobeerd hebt en het heeft nog steeds niks opgelost kunnen er ook andere dingen niet goed functioneren, maar dat is dan de volgende stap. Inderdaad, zoals Michael al schrijft, kan je ook de (inmiddels vernieuwde) wifi manager proberen. Hopelijk werkt alles dan weer!

Mvg,

Teun


Er wordt altijd maar van uit gegaan dat de gebruiker 2 rechterhanden heeft m.b.t. technische handelingen, providers e.d. worden/ zijn bedrijfsblind, wat voor hen gesneden koek is  is voor menige klant abracadabra. 

Ik heb voor zover ik dan kan en begrijp, alles aan en uit gezet, stekkers er uit en weer er in  kortom  ik doe niets meer bang dat ik straks helemaal geen beeld meer heb.

En bij Kpn is het "corner" garantie, over de mail en digitaal weten ze alles op te lossen maar in de praktijk zie je nooit iemand en word je als niet deskundige klant gewoon aan je lot overgelaten.


Aantijgingen richting KPN heb ik zelf geen ervaring mee, maar super vervelend dat het nog steeds niet meewerkt! Misschien valt er via de wifi manager een router instelling te optimaliseren, maar anders zou ik het verder ook niet weten. Hopelijk kan een klantenservice medewerker je verder helpen!


vanavond weer snelheidsmeting gedaan, zowaar opeens 53.7 van de beloofde 100 mbps, bij de één met een ping van 2 en bij de andere test 14, zo fijn te weten dat alles gedegen en constant is, ....., welterusten Kpn.


Hallo @fokker , heb je een glasvezelabo of een DSL-abo?

Welk merk en type modem heb je in bruikleen van KPN?

 


@fokker tot nu toe hebben enkel forum leden gereageerd, en hoewel ik wel een monteur ben zie ik niet meer dan ieder ander qua jouw gegevens. 

Wat voor soort verbinding heeft u nu? Is dit een koper of een fiber abonnement? 

Verder is het handig om je profiel aan te vullen mocht je dit nog niet hebben gedaan, dan kunnen moderators uw lijn doormeten en kijken of alles stabiel aan onze kant is. 


Hoi @fokker en welkom hier op het forum!

 

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is welke snelheid je meet wanneer je een pc of laptop rechtstreeks met kabel aansluit op de Experia Box; het wordt me uit je bericht namelijk niet helemaal duidelijk hoe je deze snelheden hebt gemeten (bekabeld of via de Wi-Fi). Via de Wi-Fi lever je in principe altijd snelheid in omdat het signaal zich door de lucht verplaatst. De snelheid waarvoor je een contract hebt heeft geen betrekking op de snelheid die je via de Wi-Fi haalt maar op de snelheid die binnenkomt op de Experia Box. Ik kijk natuurlijk ook graag even met je mee en mag ik je daarom vragen om je forumprofiel in te vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt :)


Hoi @fokker , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd naar de stand van zaken en of ik nog iets voor je kan betekenen!