Skip to main content

Zojuist KPN gebeld en mevrouw zei dat ik een week moet wachten met als reden: “Omdat alles zo nieuw is en het dan misschien wel zou werken”. Dat was de eind conclusie na 3 kwartier in de wacht gestaan te hebben. Terwijl ik 5 keer heb aangegeven dat het ONT kastje is. 


Ik zit nu ongeveer op 3800Mbit download en ongeveer 800Mbit upload.
Heb zelf ook de Genexis ONT kastje en wil graag de Nokia ONT kastje.
Ze wilden een monteur sturen, maar die moet je dan zelf betalen (70euro). Dit vind ik dan afzetterij, omdat KPN hier overduidelijk niet levert of misschien wel geld wilt verdienen op hun eigen fouten. 

Jammer, ik wacht wel even en bel daarna wel weer opnieuw. 

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

.


Goedemorgen @RubenvdK, er is een eigen topic voor je bericht aangemaakt.
 

Ze wilden een monteur sturen, maar die moet je dan zelf betalen (70euro). Dit vind ik dan afzetterij, omdat KPN hier overduidelijk niet levert of misschien wel geld wilt verdienen op hun eigen fouten. 

 


Ik vind dit wel een gekke aanname, geld willen verdienen op eigen fouten. Gek, omdat je aanname niet klopt. 
Heel zwart - wit gezien: jouw internetverbinding werkt, dus een storingsmonteur is niet van toepassing. In dit geval kunnen wij aanbieden om een servicemonteur langs te laten komen en de voorrijkosten van een servicemonteur zijn €70,- voor 45 minuten. Ligt het probleem, om wat voor reden, aan jouw zijde dan zijn de kosten voor jouw rekening, ligt het probleem aan onze zijde, dan zijn de kosten voor ons. 

 

Jammer, ik wacht wel even en bel daarna wel weer opnieuw. 


We lezen graag wat er uit voortgekomen is en hoe het afgelopen is na een monteursbezoek!


Ik heb dus een monteur langs laten komen. En het was gewoon het ONT kastje, ik heb nu een Nokia ONT. Na vervangen 4gbits up en down. Top!

Mijn aanname klopte dus;

Volgens monteur had ik mazzel dat ik niet het kastje hoefde te betalen. Maar wel de 70 euro, wat ook weer nergens op slaat. Ben het bellen inmiddels beu met KPN, want kreeg ook aan het begin een kapotte modem opgestuurd (aanknop afgebroken).

Top dat het werkt nu, hoop dat KPN het meeneemt naar hun volgende klanten die 4Gbit aansluiten. Voortaan misschien eerst beter testen?

 


@Shyrin_ 

Kpn beloofd 4gbit upload en leverde 1/4 daarvan. Dat is niet het product wat ik gekocht heb.

 

Inmiddels opgelost door het genexis ONT kastje te vervangen voor een Nokia ONT.


 


Ik vind het wel bijzonder dat uit het verhaal blijkt dat de fout aan kpn zeide ligt maar dat de klant toch de kosten voor de monteur mag betalen.


@Cappuccino2 

Dat is precies mijn frustratie


Zo, dat is een snelle update!

Fijn dat er al een servicemonteur langs is geweest en dat je nu wel de snelheid van jouw abonnement haalt! 

...

Top dat het werkt nu, hoop dat KPN het meeneemt naar hun volgende klanten die 4Gbit aansluiten. 
...


Ik ga je topic sowieso doorgeven aan het verantwoordelijke team!

Wat betreft de eenmalige kosten van €70,-: ik vind het ook bijzonder dat de servicemonteur deze niet weggestreept heeft: dat had ik namelijk wel verwacht.

Als jij jouw klantgegevens invult in jouw forumprofiel, @RubenvdK, dan check ik hoe onze afdeling Klantenreacties dit beoordeelt. Als zij het net zo bijzonders vinden als wij, crediteren zij de kosten en geven ze de betreffende monteur feedback.

Geef je hier een seintje als jij je klantgegevens ingevuld hebt?
Alvast bedankt en voor nu een fijne zondag verder!


@Shyrin_ 

Top!
Ik heb het zojuist ingevuld.

Alvast bedankt!


Zo, dat is een snelle update!

Fijn dat er al een servicemonteur langs is geweest en dat je nu wel de snelheid van jouw abonnement haalt! 

...

Top dat het werkt nu, hoop dat KPN het meeneemt naar hun volgende klanten die 4Gbit aansluiten. 
...


Ik ga je topic sowieso doorgeven aan het verantwoordelijke team!

Wat betreft de eenmalige kosten van €70,-: ik vind het ook bijzonder dat de servicemonteur deze niet weggestreept heeft: dat had ik namelijk wel verwacht.

Als jij jouw klantgegevens invult in jouw forumprofiel@RubenvdK, dan check ik hoe onze afdeling Klantenreacties dit beoordeelt. Als zij het net zo bijzonders vinden als wij, crediteren zij de kosten en geven ze de betreffende monteur feedback.

Geef je hier een seintje als jij je klantgegevens ingevuld hebt?
Alvast bedankt en voor nu een fijne zondag verder!

Deze kosten hadden inderdaad gewoon weggestreept moeten worden.


@Shyrin_

Top!
Ik heb het zojuist ingevuld.

Alvast bedankt!


Ik zie dat ik hier helemaal niet meer gereageerd heb: excuses!

Ik had je berichtje al wel gelezen en actie ondernomen in de vorm van een melding richting de afdeling Klantenreacties. Ik zie helaas dat zij nog geen terugkoppeling hebben gegeven, dus daar ga ik morgen even achteraan!