Skip to main content

Met giga internet abonnement haal ik de 100mbps niet eens. Echt nooit.

en dat is dicht bij de router de v10. Elders o.a op werkkamer met 2 x 2 wifiversterkers haal ik de 50 mbps nog niet. Met wifimanager komt ie soms iets hoger uit b. van 65 naar 80.

Misschien toch maar overstappen naar andere provider.

Ga vandaag onderzoek hier naar doen

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Met giga internet abonnement haal ik de 100mbps niet eens. Echt nooit.

en dat is dicht bij de router de v10. Elders o.a op werkkamer met 2 x 2 wifiversterkers haal ik de 50 mbps nog niet. Met wifimanager komt ie soms iets hoger uit b. van 65 naar 80.

Misschien toch maar overstappen naar andere provider.

Ga vandaag onderzoek hier naar doen

Heb trouwens laptop voor werk die niet op utp kabel kan. alleen wifi.

 


Hallo @LouisX1V via een interface USB-LAN kun je je laptop bekabeld aansluiten, koop wèl de Gigabit-interface en niet de 100Mbit/s versie.

Welk merk en type versterker(s) heb je (van KPN?)?

Een Gigabitsnelheid behaal je alleen met 1 bekabelde pc rechtstreeks aangesloten op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, dan kun je netto ongeveer 930/930Mbit/s halen.

Draadloos behaal je met jouw huidige apparatuur misschien net de helft onder de meest ideale omstandigheden. De 2.4-band is het langzaamst en de 5.0-band is sneller maar heeft een veel korter bereik.

 


heb twee witte ronde 1 bij modem 1 op 1e verdieping

twee vierkante zwarte i bij modem en 1 op 2e verdieping

Draad door heel mijn huis naar werkplek lijkt me nou niet esthetisch verantwoord.

 


heb twee witte ronde 1 bij modem 1 op 1e verdieping

Is de SuperWiFi op de eerste verdieping bekabeld aangesloten? 

twee vierkante zwarte i bij modem en 1 op 2e verdieping

Bedoelt u deze? 

Draad door heel mijn huis naar werkplek lijkt me nou niet esthetisch verantwoord.

Zorg dan dat uw huis een beetje up-to-date is en er een mooie wandcontactdoos met utp aansluiting bij uw werkplek zit.


Hallo @LouisX1V via een interface USB-LAN kun je je laptop bekabeld aansluiten, koop wèl de Gigabit-interface en niet de 100Mbit/s versie.

Bijvoorbeeld deze:

https://www.megekko.nl/product/4309/1030079/USB-netwerkadapter/TP-LINK-UE306-netwerkkaart-Ethernet


Goedemorgen @LouisX1V en welkom hier op ons forum!

Ik zie dat je al aardig wat input hebt gekregen vanuit onze community en hopelijk heb je hier al iets aan gehad. Verder ben ik benieuwd wat je onderzoek heeft opgeleverd. Wifi is wifi, ongeacht je provider want het is een universele techniek. Het is vaak je eigen omgeving die bepaalt hoe goed een wifi signaal zal gaan functioneren. Via de wifi lever je in principe altijd snelheid in omdat het signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Haal je bekabeld trouwens wel de juiste snelheid?