Skip to main content

Rond 1815 vandaag een man aan de deur gehad genaamd xxx die mij op een aggressieve manier erop wees dat Ziggo bij ons straks niet meer werkt. 
KPN had volgens meneer besloten dat Ziggo niet meer gebruik mag maken van de kabels van KPN en dat we moeten overstappen voordat Ziggo ons internet en tv stop zet. Dit werd op een aggressieve manier verteld en hij wou ook overal fotos van maken. 
De man had een jas aan wat leek op KPN en de bijbehorende kleuren. Hij had ook een soort KPN pas met de naam xxx erop. Als je op google zoekt op deze naam dan is er een LinkdenIn te vinden met een foto waar deze man ook sprekend op lijkt.

De man liep rond in Haarlem en dan het gebied de Zuiderpolder. 

Onzin. Ziggo stopt er natuurlijk niet mee. Die hebben bovendien hun eigen kabels!

Die lui zijn niet 'van’ kpn. Gezien de houding en de complete nonsens lijken het mij zelfs oplichters.

Niet op ingaan en zeker niet binnen laten. Ik vermoed dat ze de woningen willen 'scannen’. Vervolgens komt er een inbraakgolf.


Idd PeterG. Niet binnen gelaten en ook geen foto’s laten maken. Ook zogenaamd interessant doen op mobiel om te “noteren” dat wij straks geen internet meer hebben.


Gemiste kans van deze meneer om de voordelen uit te leggen van glasvezel en u op die manier over te halen. Liegen is natuurlijk nooit de manier en dan op zo’n dreigende manier, kan me goed voorstellen dat dat niet prettig is. Ziggo gaat niet uit en u kunt uiteraars bij ze blijven.  
Binnen enkele dagen komt hier ook een moderator langs, die zal het vast oppakken en zorgen dat deze persoon hier op wordt aangesproken. Behalve dat het niet fijn is voor u is dit natuurlijk ook geen reclame voor KPN en niet de manier hoe KPN nieuwe klanten wilt werven.


Hoi @GSprij 

Dit is vrijwel zeker een oplichter geweest, die bij jouw aan de deur heeft gestaan.
Een goede en correcte KPN huis-aan-huis verkoper zal nooit foto’s hoeven maken, om iemand over te halen om bij KPN klant te worden, want waar heeft hij deze foto’s dan voor nodig??

In dit geval heeft @PeterG het waarschijnlijk bij het rechte eind, en is het een manier om jouw woning te scannen op waardevolle eigendommen, om die later op te komen halen (inbreken).
Hiervoor is al eindeloos gewaarschuwd door consumentenprogramma’s zoals Radar, Kassa en Max Meldpunt, maar ook door de politie zelf.
Want dit gebeurt helaas dagelijks, ten kosten van de echte KPN huis-aan-huis verkopers.

En dan verzinnen ze gewoon een verhaal, dat Ziggo binnenkort wordt beëindigd op je adres en je verplicht wordt om naar KPN over te stappen.
Je bent helemaal niets verplicht, want er zijn namelijk nog meer providers die hun abonnementen aanbieden via voor glasvezelnetwerk.
Dus dit is exact zo’n mooi (tussen haakjes) voorbeeld, waarvoor ook gewaarschuwd wordt in de media.

Daarnaast werkt een huis-aan-huis verkoper altijd met een iPad of tablet (van hun werkgever) om aanvragen in te verwerken, dat zullen ze nooit via een smartphone doen.

Daarnaast heeft deze Al Zahron inmiddels zijn foto verwijderd van zijn LinkedIn pagina, en dat zegt eigenlijk al genoeg, plus dat er nergens vermeld staat dat hij werkzaam zou zijn als verkoopmedewerker voor KPN huis-aan-huis, wel bij de Mediamarkt.

Goed dat je deze persoon niet hebt binnengelaten, en daarnaast geen foto’s hebt laten maken.
Maar hou het nog even goed in de gaten, want wie weet stuurt hij morgen wel een maat van hem naar je toe, met een heel ander verhaal.

Een moderator kan hiervan een melding maken, maar daar houdt het waarschijnlijk wel bij op.


Hoi @GSprij .  Erg spijtig dat je deze ervaring hebt gehad. 

Ik zal de naam even anonimiseren maar ik stuur het wel door naar onze contactpersoon.  áls dit wél iemand is, die door ons is ingehuurd, dan moet hij weten dat dit niet de manier is om zaken te doen. 


Reageer