Skip to main content

ik heb al maanden BEKABELD een super slecht internet, ik geef dit al tijden aan bij KPN, alleen nu na een lange tijd screenshots sturen en monteurs willen ze niets meer voor me doen. Ik had een klacht ingediend en krijg dit als antwoord. Ik zit nooit op WIFI en haal gewoon de 500 niet meer en dat moet toch wel kunnen altijd zo geweest, iets afwijken mag,….lees dit, krijg ik van de helpdesk KPN.

Ik ben lastig denk ik, er wordt mij duidelijk gezegt dat er voor mij niks meer gedaan kan worden omdat ik al meerdere betaalde monteurs heb gehad, en zelfs een bos bloemen,...en nu ? Er wordt gewoon duidelijk gezegd dan moet je maar op 200mb gaan zitten.

zie ook screenshot van de speed test.

Er wordt niks meer voor me gedaan is me duidelijk op de chat gezegd ? Ik moest het hier mee doen, ik had dit ook op de fb pagina geplaatst van jullie maar dat bericht is weg ? 1326BT Almere.

 

...hij reageert zelfs op de snelheden van nu gewoon niet accuraat en ook sites openen slecht ongeacht ping of snelheid.

Dat sites slecht openen duidt eigenlijk op een ander probleem want zelfs op een aansluiting met een snelheid van, laten we zeggen, 25Mbps hoort een site nog prima te openen.

Ik hoop dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren om eens met je mee te kijken.


Hey @angela21178, welkom op het KPN forum. Goed dat je onze community gebruikt om meer inzichten en informatie te krijgen over je glasvezelverbinding. 

Als je bij ons glasvezel Sneller internet: 500 Mbit/s afneemt, dan mag je verwachten dat dit de snelheid is die je op het modem binnenkomt. Daar zijn we het helemaal over eens :) 
 

Hoe meet je de snelheid met de speedtest accuraat? 

Het meten van de binnenkomende internetsnelheid doe je op een geschikt apparaat dat verbonden is via een kabel met de modem. 
Verouderde apparatuur of apparatuur waarop niet de meest recente updates zijn geïnstalleerd kunnen lagere resultaten weergeven dan er op het modem binnenkomt. Om de werkelijke snelheid te meten is het ook noodzakelijk om ander multimedia gebruik zoals: Interactieve TV, bellen, downloaden, browsen, gamen stil te leggen. Deze diensten zijn van invloed op de gemeten snelheid en moet je om die reden tijdens de test niet gebruiken. Samenvattend: om een realistisch beeld te krijgen van je werkelijke snelheid voer je de Speedtest met kabel uit op één geschikte laptop (of pc) en sluit al je andere diensten af.  

Het niet behalen van de te verwachten snelheid kan verschillende oorzaken hebben. Die oorzaken kunnen zowel zijn dat de metingen niet conform het bovenstaande zijn gedaan, als bijzondere omstandigheden in de infrastructuur (bijv. door eerder opgetreden kabelbreuken of andere technische omstandigheden) die ervoor zorgen dat de te verwachten snelheid niet wordt gehaald. In één van je screenshots zie ik dat 500 Mbit/s wel is aangetikt, het is dus haalbaar. 

Ik lees dat hier al veel kennis is gedeeld van verschillende forumleden. Dat is mooi! Ik ben even zoekende in wat ik hieraan kan toevoegen. Je geeft aan dat sites of mail soms lastig te openen zijn ‘vanwege verbindingsproblemen’. Het is dan zaak om de verbinding goed te controleren. Wanneer je op wifi verbonden bent kan het daar misgaan. Mogelijk dat de modem lastig de afstand tot aan jouw apparaat kan voorzien van stabiel internet. Of misschien dat er updates op je apparaat noodzakelijk zijn om een goede verbinding tot stand te brengen. 

Voor de zekerheid wil ik je lijn ook nog controleren. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen? Dan kan ik een analyse maken :) 


Hey Angela, we hebben hier niks meer van je vernomen. Heb je onze hulp nog nodig? Laat het dan gerust weten :)


Hey @angela21178, het is hier al een tijdje stil, kunnen we nog iets voor je betekenen? Laat het dan weten! :) 


Toevallig een Hussel abbo?

En je bent niet de enige met dit probleem. Hier nog zo iemand. Al vanaf het begin bij KPN glasvezel. Al vanaf het begin KPN-compleet. (ZONDER 4K) Nooit geen problemen gehad (op een storing na dan maar dat kan gebeuren) Sinds een maand of 4 overgestapt naar KPN-Hussel (MET 4K)  En ook ik zie een duidelijk verschil als ik de speedtest draai die KPN voorstelt. Variërend van 175 Down tot 420 Down. De upload zit overigens altijd rond de 475 dus de 500MBit komt op een of andere manier wel door anders kan die 475 niet bereikt worden volgens mij.

Via een ander draadje kreeg ik de tip om de APP te gebruiken en dan is de snelheid inderdaad een stuk hoger. Maar, ook hier zie ik verschillen al zijn ze wel kleiner dan de website test. 

 


Hey @boyke_2014, met kpn Hussel moet het geen probleem zijn om 500 Mbit/s te halen.  

Via een ander draadje kreeg ik de tip om de APP te gebruiken en dan is de snelheid inderdaad een stuk hoger. Maar, ook hier zie ik verschillen al zijn ze wel kleiner dan de website test. 

Welke app heb je gebruikt? En wat is daarvan de uitkomst? 


Hey @boyke_2014, met kpn Hussel moet het geen probleem zijn om 500 Mbit/s te halen.  

Via een ander draadje kreeg ik de tip om de APP te gebruiken en dan is de snelheid inderdaad een stuk hoger. Maar, ook hier zie ik verschillen al zijn ze wel kleiner dan de website test. 

Welke app heb je gebruikt? En wat is daarvan de uitkomst? 

De ookla app die in de windows 10 store te downloaden is.

Deze dus:

“ Kan jij eens een meting de Speedtest app voor Windows 10 gebruiken i.p.v. de browser om vanaf een bekabeld aangesloten PC de snelheid te meten.

Meet daarbij met verschillende servers en in ieder geval ook eens met de server van RoutIT B.V. in Ede.

Daarna de test gedraaid met ROUTIT als server: 490 Down en 475 Up

Leuke is namelijk dat, als ik de KPNserver uit Rotterdam selecteer, ik hetzelfde probleem heb als met de KPNspeedtest. Gebruik ik de server van ROUTIT of een andere dan ligt de snelheid al véél hoger.

Nu ben ik niet de techneut in dit soort dingen maar, ik zou bijna denken dat de server in Rotterdam zoveel “ruis” heeft/krijgt in de omgeving dat deze de snelheid niet kan leveren


Reageer