Skip to main content

Waarom krijgen alleen nieuwe klanten een KPN Box 12? Ik heb nog een ExperioBox met Wifi 4(802.11n). Inmiddels hebben we allemaal een telefoon met Wifi 6 (802.11ax). Moet ik dan eerst internet opzeggen bij KPN en dan weer aanvragen?

Trouwens het kastje voor interactieve TV loopt ook steeds vaker vast. Deze zal inmiddels ook wel oud zijn, geldt voor dit hetzelfde?

Welke Experiabox heeft u? En welke tv ontvanger? 


Een ZTE H368N 

en een Arcadyan HMB2260


Misschien is uw lijn wel helemaal niet geschikt voor de box 12. Wat u nu heeft is allemaal nog actueel.  De behuizing is misschien ouder maar met de software is niks mis. Wat het vastlopen van de ontvanger betreft...is die wel met een kabel aangesloten op het modem?


Ik heb op zolder een extra access point geplaatst Wifi 5 (802.11ac) en merk dat de verbinding daar een stuk sneller is. Ook met het uitwisselen van bestanden op onze NAS server.

De TV ontvanger is op de correcte manier en met een kabel direct op de Experiabox aangesloten.

We hebben glasvezel trouwens.


Die accespoint boven is niet van KPN? Of wel?


Ik denk dat je eigen blij maakt met een dooie mus als je naar een v12 modem veranderd. In principe veranderd er weinig tot niks ook al is het WiFi 6. Theoretisch zou je 9,6 Gbps halen in verschil met WiFi 5 3,5Gbps. Maar waar in de wereld zijn er verbindingen met deze snelheden? In theorie zou het wel beter zijn als je nou heel veel apparaten hebt die van het wifi netwerk gebruik maken.