Skip to main content

Sinds een stroomuitval in ons huis is het internet niet meer opgestart. We hebben een glasvezel verbinding en een Experia V10 modem. Het internet lampje blijft uit en ook de hele kleine lampjes bij de WAN UTP stekker doen niks. Daarnaast knippert het services lampje oranje. Het glasvezelkastje heeft 2 groene lampjes, power en connection.

Als ik de servicetool gebruik, geeft hij aan geen netwerk wijkcentrale en geen netwerk thuis, we kunnen nu niks voor u doen…. Oke, maar wat moet ik nu doen dan? Is dit een probleem bij mij of in de wijk? Ik wil deze stroring graag gemeld hebben zodat ik zo snel mogelijk weet wat de oplossing kan zijn en of het aan mij ligt. 

 

 

Hallo @Thomasb79 , welkom op het KPN-forum waar klanten elkaar helpen.

Er is een serie glaskastjes waarbij de WAN-verbinding (het netwerkpoortje naar de experiabox) het niet meer doet nadat hij van het stroom af is geweest.

Check even voor de zekerheid jouw versie (staat op het kastje): Bij Genexis GNXS05035xxx en lager heb je grote kans dat het daar aan ligt.


Hallo @XS4-Arjan, dank voor je reactie! 

Mijn versie is: **** dat is dan een oudere denk ik of niet? Het lijkt inderdaad alsof het poortje het niet meer doet

 

Admin: serienummer ONT verborgen


Bel dan maar gauw 0800-0402, en spreek in dat je een storing hebt. Dan word je sneller geholpen.

Het duurt altijd eventjes voordat een KPN-moderator dit via het forum oppakt.


Ik ga dat proberen, dankjewel!


Is het dit mankement ?  :

Dat zou betekenen dat het op afstand is op te lossen.

( @ vraagsteller, per ongelijk op  “beantwoord” geklikt ? )


Dat zou betekenen dat @Thomasb79 zijn kastje nogmaals van het stroom moet halen om te laten herstarten. Of deed je nog iets extra’s @KeesYagi ?


Nee, die oplossing wordt in datzelfde topic tegengesproken door KPN monteur @Ik_Combineer 

De betreffende Genexis ONT moet worden vervangen door een nieuwer exemplaar die het probleem niet meer bevat.


Dat weet ik niet, ik ben maar een meelezer in deze.

Is meer een vraag voor : @NHendriks


Er komt morgen een monteur omdat ze op afstand konden zien dat er een probleem met de WAN poort was. Ik heb hem meermaals opnieuw opgestart en de modem gereset. Helaas was dat geen oplossing. Dank voor alle antwoorden!


Dat weet ik niet, ik ben maar een meelezer in deze.

Is meer een vraag voor : @NHendriks

Als het serienummer begint met GNXS023 zoals topicstarter vermeld dan zal hij 100% vervangen moeten worden. Je kancnog zo veel resetten of stroomloos maken maar dat is zinloos. 


De ONT was inderdaad kapot en is vervangen door een nieuw exemplaar van Nokia. Alles werkt weer perfect, dank voor alle reacties.