Skip to main content

Hoi, 

sinds vanmiddag heb ik ineens geen internet en televisie meer

er brand een rood lampje op mijn experiabox V10.

aan en uitgezet, reset gegeven , geen resultaten, iemand dit ooit gehad?

 

gebeurde uit het niets , morgenochtend komt er een monteur, maar ben toch te nieuwsgierig wat het kan zijn, en als iemand anders dit al eens heeft gehad haha


internet en televisie doen dus beide niet ( glasvezel 2 lampjes branden van de 3)

dat kan een losgeschoten vezel zijn.Of kapot.Maar schroef het nt niet zelf open hoor!

Wat je evt. nog wel kan proberen is het glasvezel kastje 2 minuten stroomloos te maken en daarna weer terug te stoppen.Ik neem aan dat glas niet brand?


Een los geschoten vezel? Kan een monteur dit oplossen denk je?!

stekker van de glasvezel had ik al wel eruit getrokken!

geen idee wat glas is haha , maar het tekentje waar <> bij staat brand niet 😅


Een los geschoten vezel? Kan een monteur dit oplossen denk je?!

stekker van de glasvezel had ik al wel eruit getrokken!

geen idee wat glas is haha , maar het tekentje waar <> bij staat brand niet 😅

dan weet ik het ook niet meer.Ik heb wel vaker meegemaakt dat de kabel los kwam maar kan van alles zijn hoor(teveel om op te noemen).Maar de monteur komt er vast wel uit:thumbsup:


Dankjewel!

 

ben heel benieuwd op het forum lees ik ook verschillende verhalen.

op de televisie krijg ik foutcode stb-nmc-400

 

duimen en afwachten maar morgen 🍀


Het tekentje wat je beschrijft klinkt als het ‘glas’-icoontje maar dan op een Genexis NT. Dat die stopt met branden houdt in dat het NT geen lichtsignaal meer binnen krijgt. Dit kan gebeuren doordat de vezel onderweg beschadigd is maar het kan ook zijn dat iemand een telfout gemaakt heeft en per ongeluk de verkeerde verbinding heeft verwijderd in de wijkcentrale.

Het zou ook kunnen dat het NT defect is. Afgelopen zaterdag had ik er een waar het 'glas’-lampje uit was maar waar de aansluiting in de centrale nog wel ‘up’ was (als het NT geen verbinding heeft dan is de poort ‘down’). Conclusie: NT defect, nieuw NT aangesloten en alles was weer in orde.

 

In jouw situatie zal de monteur hoogstwaarschijnlijk een nieuw NT proberen, als dat niet werkt zal hij zijn lichtpen plaatsen om te zien of deze in de centrale aan komt. Als deze aankomt wordt het even kort onderzoeken wat er daar aan de hand is, dit kan een foutief weggehaalde verbinding zijn maar ook een breukje in de vezel in de centrale. In beide gevallen zal er een nieuwe glasvezelkabel aangesloten worden. Komt de lichtpen niet aan in de centrale dan zal de monteur een aansturing doen voor ‘ondergronds’. Dan wordt er binnen vier kantooruren contact met je opgenomen door KPN Netwerk voor een afspraak voor onderzoek en herstel. Gelukkig kom ik dit vrijwel nooit tegen en zijn het voornamelijk de per ongeluk verwijderde verbindingen.


Het tekentje wat je beschrijft klinkt als het ‘glas’-icoontje maar dan op een Genexis NT. Dat die stopt met branden houdt in dat het NT geen lichtsignaal meer binnen krijgt. Dit kan gebeuren doordat de vezel onderweg beschadigd is maar het kan ook zijn dat iemand een telfout gemaakt heeft en per ongeluk de verkeerde verbinding heeft verwijderd in de wijkcentrale.

Het zou ook kunnen dat het NT defect is. Afgelopen zaterdag had ik er een waar het 'glas’-lampje uit was maar waar de aansluiting in de centrale nog wel ‘up’ was (als het NT geen verbinding heeft dan is de poort ‘down’). Conclusie: NT defect, nieuw NT aangesloten en alles was weer in orde.

 

In jouw situatie zal de monteur hoogstwaarschijnlijk een nieuw NT proberen, als dat niet werkt zal hij zijn lichtpen plaatsen om te zien of deze in de centrale aan komt. Als deze aankomt wordt het even kort onderzoeken wat er daar aan de hand is, dit kan een foutief weggehaalde verbinding zijn maar ook een breukje in de vezel in de centrale. In beide gevallen zal er een nieuwe glasvezelkabel aangesloten worden. Komt de lichtpen niet aan in de centrale dan zal de monteur een aansturing doen voor ‘ondergronds’. Dan wordt er binnen vier kantooruren contact met je opgenomen door KPN Netwerk voor een afspraak voor onderzoek en herstel. Gelukkig kom ik dit vrijwel nooit tegen en zijn het voornamelijk de per ongeluk verwijderde verbindingen.


Dankjewel voor je bericht,

haha ik hoop dus niet, dat het dit laatste is! 
interactieve televisie kastje wilt zich ook niet meer’ herstellen’ ( was aan en uit gedaan, bleef hangen eerst op 80%, wou de nieuwe software downloaden maar kwam niet verder haha)

 

ben heel benieuwd voor morgen en hoop echt dat het mee valt haha


Ik ga er wel vanuit. Ik wil je geen valse hoop geven maar in 95 van de 100 gevallen is het iets in de centrale wat door de monteur opgelost kan worden. Als er geen graafwerkzaamheden zijn geweest in de buurt dan is de kans ook klein dat er ondergronds iets kapot is gegaan. Het kan maar de kans is heel klein.


Ik ga er wel vanuit. Ik wil je geen valse hoop geven maar in 95 van de 100 gevallen is het iets in de centrale wat door de monteur opgelost kan worden. Als er geen graafwerkzaamheden zijn geweest in de buurt dan is de kans ook klein dat er ondergronds iets kapot is gegaan. Het kan maar de kans is heel klein.

Nee geen graafwerkzaamheden in de buurt , andere buren hoor ik ook niet over klachten

 

hele dag ook geen last gehad, toen ik Netflix wou aanzetten gebeurde het ‘ineens’


Dan gok ik dat het iets in de centrale is 🤡