Skip to main content
Vraag

Ik heb haperend internet met de Experia Box V10a, kan ik een nieuwer modem krijgen?

• September 3, 2026
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Mijn internet hapert. Als een mogelijke oorzaak wordt de verouderde Experia Box V10A in combinatie met mijn laptop met veel modernere MT7902-adapter genoemd. (ik heb al vele tests en dingen geprobeerd om het probleem op te lossen, dit is dus een van de laatste dingen die ik kan proberen). 
Zou ik aub een nieuwere router/modem kunnen krijgen?

(ik kon niet normaal contact krijgen met een service-desk; eerst krijg je geen antwoord van chatbot op specifieke vraag, dan moet je inloggen, dan krijg je herhaling van zelfde ‘gesprekken’ met chatbot, dan lukt het eindelijk de optie te krijgen om een medewerker te spreken maar kan deze alleen bellen (en ik niet want ik ben ook gewoon aan het werk), dan volgt er weer een hele omslachtige herhaling van zetten met de chatbot en verwijst ie je naar de community. Dus 3 stappen en 100x zelfde vragen verder, dan maar hier gesteld.)

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 3, 2026

Hallo ​@Broekje83 ,

KPN vervangt jouw modem niet voor een ander exemplaar. De V10A is nog een actueel- en over het algemeen een prima functionerend modem. 

Wat je kunt proberen is om jouw laptop bekabeld aan te sluiten op jouw modem. Ik vermoed namelijk dat het haperende internet een gevolg is van matige WiFi. WiFi-versterkers zijn ook een optie. 

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2026

Dag,

Bekabeld is sporadisch een oplossing, bijv wanneer ik een podcast opneem. Maar dan loopt de kabel vanuit de meterkast halverwege mijn trap dwars door het hele huis naar de werkplek. Dat is geen vaste oplossing. 

Ik heb jarenlang prima wifi gehad, vandaar dat we het nu ook in de combinatie zoeken.

JanD
Wijsgeer
  • September 3, 2026

Je kunt ook de wifi-adapter op je pc instellen voor maximaal wifi5AC, zoals de V10a maximaal ondersteunt, dat kan ook helpen.

En verder de wifionstellingen binnen de V10a zoveel mogelijk op AUTO te zetten.

@Broekje83