Skip to main content
Beantwoord

Ik heb internet besteld maar geen glasvezel of stopcontact in de meterkast

• March 17, 2026
  • 28 reacties
  • 166 keer bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 18, 2026

Hi ​@Isa Hav, ​welkom hier allereerst. 

Wat fijn om te zien dat de community je zo goed op gang heeft geholpen, mijn dank hiervoor. 

Ik zal het kort samenvatten:

• Zo te zien staat glasvezel in de planning maar het is nog niet bekend wanneer dit wordt aangesloten. Controleren of glasvezel beschikbaar is doe je op Glasvezel Check: Heb ik glasvezel op mijn postcode?
  • Aan de afbeeldingen te zien heb je wél een DSL aansluiting, ik verwacht dus dat je eerst via DSL zal worden aangesloten. Dit kun je controleren door je postcode en huisnummer in te vullen op Internet abonnement via ons eigen betrouwbare netwerk.
  • Het plaatsen van een stopcontact is in dit geval gratis. Ik citeer: "Krijg je glasvezel? Dan heb je op die plek 2 stopcontacten nodig. 1 voor het modem en 1 voor het glasvezelkastje.” Onder kopje Wat kan ik doen voordat de monteur komt? op De KPN monteur helpt je graag verder lees je dit ook en ook alle andere informatie over de monteur. 

Ik kan dit ook specifiek voor je nakijken als jij je postcode en huisnummer in je profiel invult, alleen de moderators zien dit. 

rvk01
Slimmerik
  • March 18, 2026

Hi ​@rvk01, welkom hier allereerst. 

Ik neem aan dat deze reactie voor ​@Isa Hav bedoeld was 😁

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 18, 2026

Haha, verkeerd getagd inderdaad. Maar, jij bent ook welkom! 😁